vineri, 3 decembrie 2010

BIBLIOTECA ESTE TEMPLUL FĂRĂ DE CARE OMENIREA NU AR PROSPERA...

Spicuiri din boxa de idei




Orice lucru realizat are nevoie de o evaluare. Noi, echipa, de la filiala „Alba Iulia" considerăm, că unul dintre cei mai obiectivi analişti al rolului şi locului bibliotecii în comunitate este utilizatorul acestei instituţii. La finele anului curent, am deschis boxa de idei şi analizând mulţimea de buleţele cu sugestii, propuneri, aprecieri şi critici ne-am propus să facem cunoscut publicul cu unele concluzii ale utilizatorilor noştri despre Ce înseamnă biblioteca pentru ei? În continuare vă propunem să urmăriţi câteva gânduri expuse de către utilizatorii bibliotecii noastre în ultimul trimestru al anului 2010.

Biblioteca "Alba Iulia" este un refugiu, o a doua casă, locul unde permanent găsesc ceva util pentru mine şi viaţa mea, locul unde mereu mă retrag oricînd am nevoie de o idee, un gînd, pentru realizarea unui comentariu a unei lucrări sau a unui proiect. Chiar şi temele pentru acasă le fac mai bine aici, căci anume această atmosferă a bibliotecii ne aduce cele mai deştepte idei. În bibliotecă găsesc multă literatură de care am nevoie pentru şcoală şi lectura din plăcere. De aceea pentru orice informaţie apelez la fondul din bibliotecă şi serviciile oferite de bibliotecari, care nu odată ni-au ajutat să îndeplinim cerinţele date de profesorii din instituţiile de învăţămînt. Aici mă simt mai importantă decît sînt, mai fericită cînd văd rafturile cu cărţi, mă simt tristă atunci cînd nu reuşesc s-o vizitez şi împlinită atunci cînd sînt alături.
Nemerenco Ecaterina, 14 ani

Fiind o bibliotecă înarmată cu multe cărţi interesante din diferite domenii şi pentru diferite grupuri de cititori, începând cu cei mai mici şi finisând cu o vârstă mai înaintată, nu poţi spune şi nici nu ai dreptul să zici că ea este la un nivel mai prejos decât celelalte. Din contra este o bibliotecă liberă în gânduri şi idei, venind aici simţi o plăcere, o libertate a fanteziei, a ideilor ce nu au sfârşit. Venind la diferite întâlniri organizate de personalul bibliotecii cu scriitori, pictorii, oameni ce şi-au lăsat amprenta în viaţa tuturor prin propria creaţie sunt onorată să mă prezint la unele din ele, poate nu la toate. Mărturisesc că, la acelea la care am participat am rămas impresionată, am învăţat multe lucruri, am cunoscut evenimente şi peripeţii din viaţa personajelor, pe care citindu-le nu le poţi simţi, aşa când le auzi spuse în realitate cu emoţii pe care le simţi întocmai şi tu fiind transmise de autori.

Jelihovschi Valeria, 17 ani

Biblioteca este ceva fără de care omenirea nu ar prospera şi nu s-ar dezvolta, căci anume aici se găsesc cele mai înţelepte idei şi cele mai mari realizări şi descoperiri realizate de omenire şi transmise prin cărţi. Părerea mea faţă de această bibliotecă este cea mai bună, stimez munca şi efortul depus în tot ceea ce se petrece aici, respect ideile, susţin propunerile. Le mulţumim bibliotecarelor furnicuţe de la care am învăţat şi am luat drept exemplu pentru viaţă. Le vedem persoane de onoare şi cinste, fiindcă la biblioteca "Alba Iulia" nu pot fi oameni nepoliticoşi şi necinstiţi, aici lucrează cei mai buni dintre cei mai buni.

Porubin Cristina, 16 ani

O bibliotecă destul de faină cu multe activităţi noi şi interesante. Mereu la bine şi la rău un refugiu din lumea realităţii. Un mare mulţumesc.

Anonim

Aduc mulţumiri Bibliotecii "Alba Iulia" pentru deschiderea spre acţiune, cultură şi corectitudine.

Ion Morari, 50 ani

Sunt un cititor activ al Bibliotecii "Alba Iulia". Am onoarea de a veni în acest atelier de lumină. Este un loc public cu o destinaţie de a educa şi dezvolta gândirea copiilor, a tinerilor şi a adulţilor. Am întâlnit aici o varietate bogată de cărţi ştiinţifice foarte interesante, dar regret mult faptul că nu totdeauna se pot lua la domiciliu pe un termen mai îndelungat, un am, de exemplu. Dar mă bucur de ceea ce găsesc aici şi mă simt confortabil în sala de lectură, în care mediul stimulează lectura.

Anonim

Mi-a plăcut întotdeauna Biblioteca "Alba Iulia", astăzi am fost prima vizitatoare şi m-am bucurat foarte mult. Este de-a dreptul minunat. Cărţile de aici m-au întâmpinat în prag. Literele ieşiau din cărţi formând o propoziţie " Bine ai venit!" .

Buruiană Dorina, 11 ani.

Bravo bibliotecarilor care organizează intâlniri cu scriitori! Posibilitatea copiilor de a comunica cu scriitori si poeti este o modalitate de a-i motiva sa citeasca mai mult, sa cunoasca pe viu oameni celebri, de la care au de învăţat.

Nu am mari pretenţii la personalul de aici, dar nefuncţionarea sistemului de calculatoare, viteza internetului, care deseori este nulă, lipsa unui xerox mă dezarmează!

Daria, 36 ani

Este regretabil faptul că nu există şi acces la Internet prin WI-FI, pentru că îmi este mai comod să lucrez cu Laptop-ul meu, calculatoarele bibliotecii sunt bune de trimis la "pensie"…

Marina, 23 ani

Ţineţi-o tot aşa! Asta aşi putea spune, sunt mulţumită de tot ce se petrece în incinta acestei biblioteci! Orice indormaţie de care am nevoie mereu o găsesc la îndemână când vin aici, dar vin uneori zilnic. Propuneri nu am, de ce să zic, fiindcă totul e superb aici. Sugestii – decât una micuţă, am observat că nu prea sunt la raft romane psihologice şi nici suficiente cărţi cu critică literară universală, cred că bibliotecarii ar trebui să acorde mai multă atenţie la completarea fondului cu astfel de cărţi. În rest, mulţumesc pentru atitudine şi respect, ori de câte ori vizitev biblioteca mă fascinează şi mă inspiră minunat acest templu de linişte şi curăţenie!

Dorina Negru, 20 ani

Nu am admirat nicăieri o expoziţie de artizanat mai interesantă decât aici, iar faptul că o mare parte sunt confecţionate de către copii cu disabilităţi m-a dat gata. Extraordinar că îi promovaţi!

Maria Cebotari, 56 ani

E. PLĂMĂDEALĂ,
bibliotecar principal, filiala "Alba Iulia"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu