luni, 21 februarie 2011

UN CLUB DE ELITĂ LA BIBLIOTECA MUNICIPALĂ „B.P. HASDEU”

Tatiana ROŞCA, şef oficiu, Departamentul marketing



Ceea ce nu faci este rezultatul fricii, al inerţiei sau al faptului că nu ţi-ai pus întrebarea: „De ce Nu?”

 Pe 15 februarie 2011, la Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”, a fost inaugurat Clubul „Biblioteca Mov” (CBM). Clubul reuneşte specialişti din cadrul BM, reprezentanţi ai bibliotecilor naţionale, academice, universitare şi din alte domenii, pe care îi uneşte un interes de inovare, promovare, calitate, studiu, experiment, creativitate. De ce Clubul „Biblioteca Mov”?

Mai întâi: cei patru „P” (produs, preţ, promovare, plasament), care au reprezentat multă vreme baza marketingului, nu mai sunt suficienţi. Seth Godin unul dintre cei mai vânduţi autori de cărţi de afaceri ne propune un nou „P“, şi anume Purple Cow (Vaca Mov), un subterfugiu simbolistic pentru ideea de remarcabil. Problema, desigur, e că nu există o definiţie anume. Aşa că S. Godin nu dă soluţii, ci un fel de sugestii, repere, pentru găsirea soluţiilor. De exemplu, un produs / serviciu remarcabil este cel care îi provoacă consumatorului / utilizatorului o adevărată pasiune, pe când unul la fel de bun, dar fără nimic special, are toate şansele să treacă neobservat.

Mai apoi movul este culoarea persoanelor marcate de spiritualitate, creativitate şi tot ceea ce este sofisticat. Este culoarea inspiraţiei şi a imaginaţiei, folosite pentru un marketing eficient şi persuasiv.

Marketingul ce se remarcă este arta construirii unor elemente care să-ţi evidenţieze produsul sau serviciul. Dacă oferta ta nu se remarcă, ea devine invizibilă în ochii consumatorilor / utilizatorilor. Daca nu îmbrăţişezi principiul Vaca Mov, nu exişti. Te remarci sau eşti invizibil – tertium non datur! (o a treia cale nu există!).

Principiul ce stă la baza creării Clubului „Biblioteca Mov” este, de fapt, foarte simplu şi anume: creaţi idei remarcabile, care să se promoveze singure. Merită să vorbeşti despre ceva remarcabil, iar acel ceva merită să fie observat. Căci este ceva nou, ceva interesant, ceva excepţional. Este o vacă mov!

Clubul este gândit ca o platformă de dezbateri profesionale, ca un spaţiu de discuţii neformale, ca un mediu de învăţare continuă despre marketingul biblioteconomic, dezvoltare, promovare instituţională, inovare şi creativitate.

Strategia CBM se doreşte a fi o platformă de comunicare profesională, de socializare şi dezbateri, de stimulare a lecturii profesionale, a studiului neformal, a educării estetice, a încurajării diferenţierii şi originalităţii.

Misiunea CBM este de a dezvolta şi a susţine o cultură care îmbină puterea de a îndrăzni (să abordezi noul) cu dorinţa de a împărtăşi (rezultatele sau eşecurile).

Activitatea clubului va fi coordonată de o structură organizatorică formată din: preşedinte – dr. Lidia Kulikovski; doi vicepreşedinţi – Natalia Cheradi (ASEM), Ludmila Corghenci (ULIM); secretar general – Genoveva Scobioală; secretari referenţi – Tatiana Roşca, Tatiana Borodatîi (BM ,,B.P. Hasdeu”).

Clubul va funcţiona în baza principiilor democratice ale liberului consimţământ, transparenţei, accesibilităţii, iniţiativei, egalităţii în drepturi şi a dreptului de exprimare.

Şedinţele CBM vor fi organizate lunar sau, în caz de necesitate, mai des, doar pentru cercul restrâns de membri înscrişi sau pentru specialiştii din domeniul biblioteconomic. La unele şedinţe vor fi invitate persoane din domeniul profesional sau alte domenii interesate de subiectele discutate.

Dacă nu atragi atenţia şi entuziasmul potenţialilor utilizatori ai brandului, produsul tău nu va capta pe nimeni.

Vechea regulă a marketingului era să creezi produse obişnuite. Noua regulă este să creezi produse remarcabile, pe care oamenii le caută de multă vreme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu