miercuri, 29 iunie 2011

TABĂRA DE VARĂ 2011. VINO ŞI TU ÎN LUMEA COPILĂRIEI ALĂTURI DE NOI

Cristina BALANUŢA,
bibliotecar, filiala „Transilvania”

 Vara, anotimpul copiilor, al vacanţei şi al celor mai frumoase amintiri. Cele mai frumoase clipe în viaţa unui copil se nasc atunci, când acesta se eliberează de încărcătura şcolară şi de alte obligaţii de elev.

Pentru copiii din sectorul Ciocana al municipiului Chişinău, vara a început minunat, dar cel mai interesant e, că s-a început printre cărţi, care sunt albinele ce duc polenul însufleţitor de la o minte la alta.

La data de 6 iunie 2011 în incnta Filialei „Transilvania” s-a dat start frumoasei şi mult - aşteptatei „Tabăra de vară 2011!”
Tabăra de vară de la Filiala „Transilvania” nu a fost una tradiţională, precum se obişnuieşte de obicei, ba dimpotrivă, a fost una foarte bogată în creaţie, adică împreună am compus, modelat, desenat. La fel am încercat să aşezăm cuvintele pe note muzicale, să transformăm imaginile în versuri, aşa ca într-un final să realizăm o adevărată capodoperă de creaţii proprii, dar mai mult toţi împreună am înţeles, că orice moment de creaţie este o plăcere dar şi o odihnă.

În această perioadă de timp nu am iezitat să facem vizite şi la alte filiale, ba chiar să facem vizită la Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”, a cărei filială suntem. Am făcut plimbări, am vizitat monumentele istorice din oraşul Chişinău şi desigur ne-am distrat foarte mult, făcând multe, multe poze interesante.

Dar cum să încheiem Tabăra fără o serbare? Aşa că în final am realizat cel mai frumos bal mascat. Am încercat pentru câtva timp să ne transformăm în personaje din poveşti, în eroii celor mai frumoase basme precum: Prinţesa captivă, Frumoasa adormită, Făt-Frumos, Zâna pădurilor, Zmeul cel răutăcios, Zoro, Soldăţelul de plumb ş.a.

Concursul de la final a fost compus din trei etape:

• Prezentare – copii şi-au prezentat masca prin poezii alcătuite de către ei. Poeziile erau mai mult nişte adresări ale personajelor din poveşti către Zmeul cel răutăcios, care ţinea captivă Prinţesa.

• Destăinuire – copiii au împărtăşit cele mai frumose amintiri de la această tabără tuturor celor care au fost prezenţi, părinţi, fraţi, surori, bunei şi nu în ultimul rând profesori şi colegi.

• Carnavalul cu talente – la această etapă copiii şi-au prezentat talentele prin recital de poezie, cântec, dans, pantomimă, şi nu în ultimul rând defilarea modei.

Despărţirea a fost una mai puţin uşoară, fiindcă în acest timp cât am fost împreună, ne-am ataşat foarte mult unii de alţii, avem multe amintiri comune. Însă hotarâtor a rămas faptul, că ceea ce ne va uni din nou şi ne va face să fim cât mai mult timp împreună, va fi Filiala „Transilvania”.