joi, 7 iunie 2012

ACTIVITĂŢILE DE VARA ALE UNUI ELEV

Victoria Gandraman, 14 ani,
cititoarea Filialei „Liviu Rebreanu” 

Aştept cu nerăbdare vacanţa de vară pentru că îmi oferă multe posibilităţi să mă manifest creativ. Există diverse lucruri pe care le-am facut pâna acum: am jucat teatru pentru copiii de la grădiniţă, am participat la prezentări de carte implicându-i totodată şi pe cei din jurul meu, însă cea mai nouă realizare a mea este cea de a fi voluntar la biblioteca “Liviu Rebreanu” din Chişinau. În fiecare zi, la bibliotecă se organizeaza, în cadrul programului LECTURILE VERII, activităţi cu diferite subiecte pentru copii de toate vârstele.
Care este rolul meu? Aşi putea spune că am câteva  roluri diferite: voluntar, elev şi copil. Ca voluntar, organizez jocuri pentru copiii, cum ar fi rebusuri, jocuri de cuvinte etc.; ca elev: învăţ câte ceva nou, despre cineva necunoscut, iar ca copil mă încadrez în toate activităţile şi discuţiile care se ţin acolo. Însă ca voluntar, nu fac doar atât – organizez jocuri – ci şi multe alte lucruri, precum: sunt ajutorul bibliotecarului, de fiecare dată când terminăm o activitate creativă (cum ar fi desenatul) o ajut pe domnişoara Eugenia, pe bibliotecare, să prindă desenele făcute de copii la expoziţia bibliotecii, astfel încât toată lumea să le vadă; aranjez cărţile la locul lor, pe alocuri le mai şi repar, şi încerc mult să mă încadrez în acest nou rol al meu.
Ultima activitate la care am participat, la 5 iunie – Ziua Mondială a Mediului, a fost cea care se referea la protecţia mediului. A fost ceva educativ, creativ şi, totodată, interesant: la început, doamna bibliotecară ne-a citit o istorioară despre Stropi, un personaj pozitiv care încerca să motiveze copiii să protejeze mediul şi să se implice în salvarea acestuia. Apoi am rezolvat un rebus, din care am aflat ce dăunează cel mai mult Pământului şi anume poluarea. După finisarea jocului am discutat la aceasta temă, despre ceea ce putem noi întreprinde pentru a salva planeta, despre ceea ce nu ar  trebui să facem, căci dăuneaza mediului, şi despre acele lucruri pe care le vom câştiga chiar noi dacă contribuim  la salvarea planetei: plantând pomi, aruncând deşeurile în lăzile pentru gunoi, participând la evenimente având ca scop curăţirea parcurilor din toată republica. Spre final, cu toţii  l-am desenat  pe Stropi facând o faptă bună, una dintre cele enumerate mai sus.
Mi-a făcut plăcere să particip la aşa o activitate şi sunt sigură ca pe viitor voi mai participa la mult mai multe. Iar ca voluntar, îndemn toată lumea să se implice în activităţile  organizate de biblioteca de lânga casă, e distractiv şi foarte, foarte interesant!