miercuri, 29 august 2012

BIBLIOTECA – PRIETENA COPIILOR


Ludmila CAPIŢA, bibliotecar principal, Filiala „Transilvania”

Moto: ,,Nu-i altă mai frumoasă şi de mai folos în viaţa omului
 zăbavă decât cetitul cărţilor”
Miron Costin

Biblioteca este locul întâlnirii cu cartea, locul unde se îmbogăteşte sufletul şi se bucură inima. Cu ajutorul bibliotecii copilul se dezvoltă, iar cu fiecare carte citită şi informaţie aflată din cărţi, se formează ca om.
În 29 august, Filiala „Transilvania” în parteneriat cu Filiala „A. Russo” a organizat Festivitatea de totalizare a programului „Lecturile verii”, care s-a transformat într-o sărbătoare adevărată a cărţii, de o petrecere de vis.
Prezenţi la activitate au fost 70 persoane: cititorii bibliotecii, parinţi, bunici şi copiii de la grădiniţa nr. 32, însoţiţi de educatoarea Xenia Ciobanu.
La începutul activităţii directoarea bibliotecii P. Onciu a  făcut o totalizare a programului „Lecturile verii”.
Invitatul activităţii a fost scriitorul Ianoş Ţurcanu, care cu multă dragoste le-a vorbit copiilor despre copilăria sa şi despre toate năzbâtiile făcute cu prietenii săi. A încercat să-şi exprime propria părere despre citit, astfel încât să-i îndemne şi pe copii la lectură, dovedindu-le faptul că prin lectură nu pot deschide suflete şi că pot întâlni anumite surprize.
Fiind în preajma sărbătorii Limbii noastre, scriitorul nu a ezitat momentul să recite poezia „Orice limbă e frumoasă”, cu care a adus un suflu patriotic activităţii.
Dar totuşi, fiind o activitate pentru copii nelipsite au fost poeziile: Coca cola pentru Nola, Doi lei, Toamna, Şoricelul, etc.
Copiii curioşi l-au asaltat cu întrebări de genul: Ce ghiduşii aţi făcut în copilărie?, Care a fost prima carte citită, dar scrisă?, Care este muza Dvs.? etc., punându-l pe scriitor în situaţii deocheate, transformând activitatea în una plină haz, voie bună şi relaxare.
În fiecare an, Filiala „Transilvania” îşi desemnează „Cel mai activ cititor”. În felul acesta, este stimulatutilizatorul care a citit cele mai multe cărţi de la bibliotecă, îngrijirea cărţilor împrumutate şi cel care a trecut pragul bibliotecii de cele mai multe ori în timpul verii. În acest an în categoria „Cel mai activ cititor” au fost desemnaţi 16 cititori, fiind selectaţi riguros. 
Momente fascinante din cadrul festivităţii au mai fost: Medalionul literar, organizat de însăşi copiii, consultarea expoziţiei de carte „Cele mai citite cărţi” în cadrul programului „Lecturile verii” şi Panoul de informare, unde au fost expuse: lista celor mai activi cititori; impresii şi opinii ale cititorilor despre program; desenele pe marginea celor citite, citate despre carte şi lectură, numărul activităţilor petrecute în cadrul programului. Copiii au primit diplome, semne de carte, cărţi din partea bibliotecii.                                                                                                                                                                                                                             Vreau sa menţionez câteva impresii ale cititorilor despre programul „Lecturile verii”:
Lectura este o activitate prin care copilul îşi găseşte un tărâm miraculos, fiecare poveste lecturată în perioada programului „Lecturile verii‘‘ este o amintire deosebită, cu cele mai plăcute impresii, alături de cei mai îndrăgiţi eroi.
Filiala „Transilvania” este un model între toate bibliotecile, suntem bucuroşi, că în perioada estivală şi nu numai, am descoperit un spaţiu util pentru a ne recrea cu copiii.
Am aflat lucruri noi şi interesante, am zâmbit, m-am jucat! Am învăţat multe expresii  frumoase, am petrecut timpul foarte bine.
 Îmi plac foarte mult Orele de lectură, din acest Program minunat, această îndeletnicire mă ajută să-mi dezvolt creativitatea şi fantezia. Activităţile din acest program mă ajută foarte mult să-mi îmbogăţesc  vocabularul, să acumulez cunoştinţe noi. Îmi place foarte mult să lecturez, poveşti, dar şi povestioare din natură şi să desenez ceea ce am citit.
 Îmi place foarte mult Programul „Lecturile verii”, deoarece anume aici poţi să-ţi manifeşti talentul, fantezia şi totodată înveţi multe lucruri noi şi frumoase, care îmi vor prinde bine pe parcursul vieţii.  
 Sunt impresionată de activităţile petrecute la bibliotecă. Copii care îşi petrec timpul din vacanţă în oraş, se implică foarte activ în aceste activtăţi.                                                                        
Programul „Lectule verii” a fost unul de succes prin faptul ca s-a promovat, cartea, lectura, imaginea şi rolul bibliotecii în comunitate, a sporit cunoştinţele copiilor dezvoltându-le creativitatea.                                           
Şi cum biblioteca nu îşi termină activitatea aici, utilizatorii au aflat despre programele şi activităţile care urmează a fi organizate, fiind invitaţi să se implice şi să participe în continuare, căci nu e departe finele anului şi vin multe alte surprize.                                                                                                      
În concluzie, toată lumea s-a îmbogăţit spiritual şi împreună am mai urcat o treaptă spre desăvârşirea noastră, purtând la braţ un dar fără de preţ ... Cartea.