miercuri, 31 octombrie 2012

135 ANI DE INOVARE ŞI TRADIŢIE LA BIBLIOTECA MUNICIPALĂ „B.P. HASDEU”


Lilia STAVCIUC, şef oficiu, Filiala „Alba Iulia”

       În perioada 15-21 octombrie am participat, cu toţii, la un şir de activităţi literare şi profesionale cu prilejul aniversării de 135 ani de activitate a Bibliotecii Municipale                  „B.P. Hasdeu”: conferinţe, colocvii, lansări de carte, expoziţii, concursuri, un talk-show, dezbateri profesionale, prezentarea paginei web a BM, ore de informare şi altele. Toate aceste activităţi au scos în evidenţă multitudinea de proiecte şi programe, oferta pentru comunitate de care se preocupă BM “B.P. Hasdeu”. Personal, am fost prezentă la o parte din aceste activităţi interesante, în cadrul cărora am avut ocazia de a cunoaşte personalităţi, precum: scriitorul Mihail Vakulovski, scriitorul, editorul Gheorghe Erizanu, prof. Teodora Fîntînaru, bibliograful Ion Şpac – în calitate de invitaţii speciali ai zilei. Analizând fiecare activitate, la care am participat, pot să spun că de la toate am învăţat cîte ceva nou pentru profesia mea de bibliotecar. Săptămâna aniversară a cuprins mai multe activităţi tradiţionale dar şi netradiţionale cum ar fi: Concursul de Creativitate a bibliotecarilor şi a utilizatorilor „Cartea şi biblioteca: lucruri manuale”, la care s-au prezentat lucrări minunate – creaţie proprie a utilizatorilor  şi bibliotecarilor. Aici, cred, că ar fi fost cazul să se prezinte fiecare lucrare în parte publicului prezent în sală pentru a putea fi admirate, deoarece expoziţia a fost plasată undeva, în spate, unde au mers, în special, cei care au participat nemijlocit la concurs pentru a vedea ce au făcut şi alţi participanţi, iar invitaţii la eveniment nu au fost într-atît de curioşi ca să se apropie şi să admire exponetele, de altfel, foarte interesante. Am participat şi la Talk-show Biblioteca 3.0, împreună cu participanţii concursurilor „Cel mai bun blog”, „Cel mai bun videoclip”. M-a intrigat mult această activitate, am admirat încă odată creativitaetea colegilor mei în lucrările care au fost prezentate. Cu regret, au fost prezentate doar şase videoclipuri, cele apreciate de juriu, recunoaştem, un juriu destul de competent. Oricum, din explicaţiile domnului blogger, Victor Ciobanu, fiecare dintre participanţi a înţeles greşelile şi motivul din care respectivele videoclipuri nu au fost admise în concurs. Foarte amănunţită informaţie, pentru mine, cel puţin. Cred că nu ar fi fost în detrimentul participanţilor, dacă, totuşi, s-ar fi prezentat toate filmuleţele care sau înscris la concurs. Cît despre Concursul „Cel mai bun blog”, nu au fost prea multe comentarii sau explicaţii privitor la aprecierea sau dezacordul juriului cu un blog sau altul. Analizînd cu colegii din filiale blogurile cîştigătoare şi pe cele neapreciate nu am înţeles prea multe şi ne tot întrebăm în continuare „De ce blogul de care mă ocup nu-i la nivelul cuvenit?”. Consider că avem nevoie de o dezbatere colectivă în acest sens cu specialiştii. Şi la Concursul posterelor am avut parte de o transparenţă maximă. Aici fiecare dintre noi a avut posibilitatea să admire mulţimea de lucrări realizate cu multă creativitate şi ingeniozitate, cu un design aproape profesionist. Concursul posterelor a fost interesant şi prin faptul că am văzut activitatea bibliotecarilor dintr-o altă perspectivă sau, mai bine zis, a fost prezentă o diversă activitate zi de zi a bibliotecarului. Şi aceste lucrări, ca şi, de aflfel, videoclipurile, au întrecut aşteptările experţilor.
Înmânarea trofeului „Cel mai bun partener” a fost o altă prezenţă importantă, deoarece am avut ocazia să cunoaştem partenerii colegilor noştri din reţeaua BM „B. P. Hasdeu”. Trofeele au fost foarte frumoase, originale, cred, pe placul tuturor. Dacă aşi menţiona evenimentele care mi-au plăcut cel mai mult cred că ar fi: talk-show-ul şi concursurile, poate din considerentul că, au fost organizate pentru prima dată şi a fost ceva neobişnuit pentru mine.