joi, 21 martie 2013

Clubul de comunicare „Vraja cuvântului” la Filiala „Ovidius”


Natalia Ghimpu,
 șef oficiu, Filiala "Ovidius

 
             Recent la bibliotecă a avut loc o nouă întâlnire a membrilor Clubului de comunicare „Vraja cuvântului”. Moderatoarea, Silvia Grossu, dr., conf. univ., la Facultatea Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, Catedra Comunicare, Universitatea de Stat din Moldova a prezentat Lecţia Publică „Cum se ține un discurs”. În cadrul acestei lecții au fost abordate probleme legate de formularea discursului public, capacitatea de a prezenta atractiv o informaţie. Silvia Grossu a ţinut s-ă ne atragă atenţia că discursul public, este prioritar în comunicare ce include în sine numeroase abilităţi precum: dicţia, comunicarea non verbală, elemente de psihologia comunicării, tehnici teatrale, managementul timpului, tehnici de persuasiune, evenţiunea (creativitatea fiecăruia) etc. Un discurs de calitate, captivant include un mesaj clar, relevant şi câteva povestiri care să ilustreze ideea principala, este discurs pregătit şi repetat cu mult timp înainte, este acel discurs transmis cu pasiune pentru subiectul pe care îl prezinţi. Nu au lipsit nici recomandările pentru pregătirea/prezentarea unui discurs de care trebuie s-ă ţinem cont în mod special. Cel mai important lucru înainte de  a ne aşterne ideile pe hârtie este să cunoaştem mediul şi audienţa. Structura unui discurs este format  din introducere, cuprins – ce conţine detalierea temei, prezentarea / augumentarea informaţiilor relevante pentru audienţă şi încheiere. Limbajul trebuie sa fie simplu, implicând audienţa şi   ţinând cont de  tehnicile de prezentare - limbajul non verbal  (stăpânirea emoţiilor) care este responsabil pentru 75% din rezultatul prezentării. 

            Membrii Clubului reprezentanţi ai diferitor instituţii de învățământ din Chișinău cadre didactice și bibliotecari -   Colegiul Pilotehnic, Liceul Teoretic „Natalia Dadiani”,  „Alexandru Donici”, „Vasile Vasilache”,”Universul”, Gimnaziul nr 5, filialele BM: „Onisifor Ghibu”,  „Alba Iulia”, „Ştefan cel Mare”, "Târgoviște” etc. au fost mulţumiţi de informaţia propusă şi discutată care le va fi utilă în activitatea profesională. Sunt invitaţi şi alţi doritori de a-și dezvolta noi competenţe de comunicare  cu publicul. Următoarea ședinţă este preconizată pentru luna aprilie. Urmăriţi blogul nostru pentru mai multe detalii.