Doina Spătaru,
șef oficiu, Filiala
Târgovişte
Dacă ai o grădină şi o bibliotecă,
Dacă ai o grădină şi o bibliotecă,
ai tot ceea
ce îţi trebuie.
Cicero
Din cea mai fragedă copilărie, copiii sunt atraşi de personajele din
poveştile auzite de la bunici şi părinţi. Ei trăiesc aceste întâmplări, învaţă
să deosebească binele de rău, să simtă dragostea şi prietenia faţă de eroii
care îi încântă, să le formeze gusturi, convingeri şi sentimente alese. Universul
copilăriei se formează treptat în familie şi bibliotecă. Este foarte important ca bibliotecarul să
colaboreze cu cititorii, pentru recomandarea cărţilor adecvate vârstei.În felul
acesta îi obişnuim, să coopereze cu biblioteca în realizarea sarcinilor,
sarcini bazate pe deschidere, iniţiativă, creativitate şi sinceritate. Cartea
oferă satisfacţii nebănuite şi contribuie la formarea personalităţii,
comportamentului celui care o citeşte. Principalele texte care formează gustul
pentru citit aparţin literaturii pentru copii, texte ce formează dragostea pentru
limba maternă, gustul pentru frumos, sensibilitatea şi imaginaţia
creatoare. Cu cît copilul se apropie mai devreme de carte, cu atît mai durabile
sunt efectele ei în ceea ce priveşte comunicarea comportamentului şi
socializarea lui.
Cartea va deveni una din preferinţele copiilor dacă vom şti să le trezim interesul pentru citit, dacă îi vom
îndruma, verifica şi stimula în acest scop, vom creşte generaţii care vor simţi
o „sete” permanentă pentru citit, pentru cunoaştere, pentru lărgirea
orizontului cultural ceea ce se va răsfrânge pozitiv asupra vieţii şi activităţii noastre.