vineri, 30 ianuarie 2015

Viitorii poeţi ai neamului cresc la Biblioteca ,,Ştefan cel Mare’’

Valeria BEŢIVU, bibliotecar principal
Filiala ,,Ştefan cel Mare’’

Tinerii sunt viitorul, iar viitorul este condus prin educaţie (Ioana Aspru)


Pentru că toţi copiii au nevoie să se simtă încurajaţi, să se dezvolte şi să crească adulţi activi şi productivi Biblioteca ,,Ştefan cel Mare’’ le vine în ajutor prin gama vastă de activităţi culturale organizate în fiecare zi: ateliere de creaţii, întâlniri cu scriitorii, actori, prezentări de carte, concursuri, cluburi, cenacluri, mai nou concurs de poezie proprie.
La iniţiativa directorului Bibliotecii, Dumitru Crudu recent a avut loc prima ediţie a concursului  de poezie proprie ,,Vlad Ioviță” în sala de lectură a bibliotecii, care a fost arhiplină de copii talentaţi, viitorii poeţi ai neamului.
Ideea  de a organiza un astfel de concurs aparţine membrilor  clubului ,,Poeţilor copii’’, care are loc în fiecare zi de marţi,  unde se adună copii de la diferite instituţii de învăţământ din sectorul Botanica în jurul dlui Dumitru Crudu, pentru a studia arta scrisului.  După  doi ani de activitate a clubului,  am decis să numărăm bobocii, astfel, am organizat prima ediţia a concursului de poezie proprie; toţi membrii clubului ,,Poeţilor copii’’ s-au adunat pentru a-şi demonstra talentul de scriitor, fiind prezenţi la concurs cu cea mai bună poezie din arhiva personală.
Membru al juriului a fost dl Leo Bordeianu - șef  la revista literară  Noi”, care a ascultat cu mare atenţie toate poeziile copiilor, iar cele mai reuşite vor fi publicate pe paginile acestei reviste. Pe parcursul jurizării, s-a pus accentul pe cele mai creative poezii și pe stilul și modul de a scrie a fiecărui participant în parte.
Premiul mare din partea Bibliotecii şi diplomă de participare și încurajare din parte revistei ,,Noi’’ a fost obținută de cea mai talentată și ingenioasă elevă Emilia Ababii de la Şcoala Grădiniţă ,,Pas cu Pas’’  din clasa a-IV-a care a uimit publicul cu poezia sa dedicată mamei.

 Mama
Cînd mă plimb pe mări buimatice
Ea mereu mă însoţeşte
Şi cuvinte dulci ca mierea
La ureche îmi şopteşte

Cînd în foc mă împinge chinul
Ea se-apropie de mine
Şi cu capul pe a mei umeri
Ea mă sfătuie de bine

Cînd adorm deja în noapte
Ea la pat îmi stă de pază
Şi cu ochii scînteindu-i
Toată noaptea mă veghează

Însă dimineaţa vin,
Păsări care ciripesc
Dar ele spun pur şi simplu întruna
Mamă dragă, te iubesc!

Iar cel mai mic participant la concurs  Alexandru Toma, elev în clasa I-a  a luat  o diplomă de menţiune pentru  cea mai hazlie poezie.

Tata
Eu pe tata îl iubesc
Cu el mă-nveselesc,
Jucăria preferată
Tot mereu rămâne tata!


A fost  un concurs creativ-cognitiv, cu copii talentaţi, dornici de a cunoaşte noi metode și tehnici de a scrie în continuare