Ludmila Corghenci, DIB ULIM
Aspecte agreate din punct de vedere organizaţional:
ü
selectarea coordonatorului de proiect cu aptitudini organizaţionale şi
cunoştinţe privind domeniul (biblioteci, ABRM) – informarea cursanţilor,
elaborări de agende ale trainingurilor raționale şi confortabile etc.;
ü selectarea reuşită a formatorului – ţinută, cunoştinţe, deprinderi de a ţine în vizor cursanţii, de a le capta atenţia şi interesul;
ü disponibilitatea materialelor puse în discuţie în cadrul şedinţelor – multiplicarea materialelor, informaţii suplimentare, fapt care augmentează procesul de diseminare a informaţiei, de implementare a informaţiilor recepţionate în activitatea ABRM, dar şi la locul de muncă;
ü condiţii de organizare – spaţii, echipament, pauze pentru discuții etc., acestea oferind un mediu benefic comunicării, dar şi învățării.
ü selectarea reuşită a formatorului – ţinută, cunoştinţe, deprinderi de a ţine în vizor cursanţii, de a le capta atenţia şi interesul;
ü disponibilitatea materialelor puse în discuţie în cadrul şedinţelor – multiplicarea materialelor, informaţii suplimentare, fapt care augmentează procesul de diseminare a informaţiei, de implementare a informaţiilor recepţionate în activitatea ABRM, dar şi la locul de muncă;
ü condiţii de organizare – spaţii, echipament, pauze pentru discuții etc., acestea oferind un mediu benefic comunicării, dar şi învățării.
Aspecte agreate din punct de vedere al conţinutului:
ü
impresionant şi foarte util, subiectul primului training – „Sporirea
durabilităţii ABRM şi impulsionarea colectării fondurilor” – este vorba despre
o orientare pentru noi proiecte profesionale, socio - profesionale în cadrul
ABRM; învăţare de termini noi şi modalităţi practice;
ü
foarte clar şi distinct subiectul trainingului „Dezvoltarea resurselor umane și
ajustarea structurii ABRM” ˗ cursanții au formulat orientările
conducerii ABRM, opiniile adepţilor ABRM, pentru utilizarea raţională şi
corectă a potenţialului uman al ABRM, şi
mai ales necesităţile de optimizare a structurii ABRM;
ü
participarea mea la activităţile din cadrul
proiectului mă fac să cred că „eu fac puternică ABRM, eu sunt importantă pentru
ABRM”, dar mai trebuie
să învăţ… .
Sumarul
proiectului „Consolidarea capacității instituționale ABRM”
Proiectul
Consolidarea capacității instituționale
ABRM, implementat cu suportul financiar al AO IREX Moldova și al Programului Novateca
va urmări creșterea gradului de apreciere a importanței bibliotecilor și
bibliotecarilor în comunitate. Diverse instruiri profesionale care vor avea loc
vor aduce beneficii pentru membrii asociației ca aceasta să devină o instituție
mai fiabilă, transparentă și eficientă. Dezvoltarea unui grup de lideri într-un
mediu fortificat va influența în mod pozitiv bibliotecile, astfel contribuind
și la consolidarea ABRM. Evaluarea capacităţilor instituţionale, elaborarea și
aprobarea Manualului de politici și proceduri (MPP) pentru
ABRM prin participarea și contribuția liderilor motivați și dedicați din
diverse biblioteci din țară, care vor fi implicați în diverse acțiuni de
formare în domenii relevante privind consolidarea capacității instituționale,
reprezintă obiectul major al proiectului.
Desfășurarea activităților
proiectului vor fi coordonate de către echipa proiectului și Consiliul de administrare al ABRM,
precum și de AO IREX Moldova și al Programul Novateca.