Stela Russu, șef
sector, Filiala „Transilvania”
Serviciul „Povești animate” se bucură
de succes în rândul utilizatorilor. Activitățile se desfășoară în fiecare zi de
joi, ora 15:00 și duminică, ora 12:00. Instruirile decurg după deviza: „Să învățăm
programare jucându-ne în Scratch”. Iar ideea pornește de la un adevăr foarte
simplu: În spatele fiecărui program pe calculator se află un COD scris
de cineva. Important este ca și aceia dintre noi care nu vizează o cariera
în domeniul informaticii să știe, să scrie și să citească acest COD.
Cunoașterea acestuia ne transformă din consumatori de tehnologie în creatori de
tehnologie. Limbajul de programare Scratch are ca scop
inițierea în programare folosind o interfața vizuală, mult mai ușor de
interpretat și de înțeles, utilizată de copiii din întreaga lume, dar și de
maturi, fiind „o unealtă” foarte utilă în a înțelege logica din spatele
programelor informatice.
La activitatea data au participat două
familii foarte curioase și active. Copiii au făcut cunoștință cu motanul
roșcat, mascota aplicației Scratci jr. pe tabletă. Paleta blocurilor are
fragmente de cod, numite „blocuri”, care pot fi trase în zona de script-uri
pentru a realiza diverse programe. Pentru a fi ușor de utilizat, acestea sunt
organizate în grupe de blocuri: de mișcare, de aspect, sunet. Blocurile de
comandă și de stare le ajută copiilor ca motanul roșcat și alte spirite ale
aplicației să prindă viață prin mișcare, voce și text.
În
timp ce copiii lucrau de zor folosind la maximum toate blocurile de comandă ale
aplicației Scratch jr., noi cu mamele am discutat despre accesul copiilor la
informație pe Internet și despre metodele de control asupra acestei informații.
Astăzi fluxul de informație este uriaș. Fiecare copil are telefon mobil,
tabletă, laptop și apare întrebarea și cât timp petrec copiii cu aceste
gadjet-uri? Pentru că toată această informație disponibilă „mănâncă” din timpul
util. Copiii vor încerca să descopere cât mai multe lucruri, așa că vor fi
distrași de la lecții și de la alte activități recreative – sport, mișcare în
are liber – atât de importante pentru creșterea lor.
Un instrument de control în așa
caz sunt aplicațiile de control parental. Cu ajutorul lor, părinții pot bloca
sau permite accesul copiilor la aplicațiile aflate pe dispozitiv și controla
timpul care poate fi petrecut lucrând la ele. Una din aceste aplicații
este Kids Place.
Funcționalități cheie ale aplicației:
·
Părintele hotărăște exact ce aplicații, jocuri și setări poate să
acceseze copilul.
·
Setări de timp, părintele decide cât timp poate să
folosească copilul dispozitivul. Fie interval. Fie din momentul activării. Fie
nelimitat.
·
Părintele poate grupa aplicațiile în funcție de tipul lor.
Trecerea la interfața tradițională se face numai prin introducerea unei
parole.
Dragi părinți folosiți aplicația de
control parental Kids Place, pentru a gestiona corect timpul și
accesul copiilor la informația de pe Internet! Accesând link-ul https://youtu.be/ILacVYJvNHc sperăm sa vă trezească curiozitatea și să ne fiți
alături în protejarea copiilor dvs.