duminică, 12 aprilie 2009

„PRIMĂVARA” ÎN OSPEŢIE LA BIBLIOTECA „OVIDIUS”

Natalia COJOHARENCO, bibliotecar, Biblioteca Publică „Ovidius”
Primăvara a intrat în drepturile sale fireşti deoarece ghioceii şi soarele blînd au dus la reînvierea naturii. Şi la Biblioteca Publică „Ovidius” Primăvara a poposit recent la o oră de lectură cu genericul Mărţişor, tradiţie, legendă şi realitate. Un grup de studente din anul trei al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, specialitatea de biblioteconomie, împreună cu profesoara Inga Cernat şi şefa oficiului copii al bibliotecii Viorica Moraru, au organizat cu elevii clasei a II-a de la Gimnaziul nr. 53 din sectorul Centru al capitalei o întîlnire literară a Primăverii. În sala bibliotecii, frumos aranjată pentru acest eveniment, a fost vernisată o expoziţie de fotografii color ale florilor de primăvară: ghiocei, viorele, narcise, zambile etc. Activitatea a început printr-o prezentare teatrală a unei legende a Mărţişorului cu eroii: Primăvara (Cristina Negrea), Crivăţul (Ecaterina Răzvan), Soarele (Tatiana Preatca), Ghioceii (Mariana Iurcu, Iulia Artemieva), Fete care întîmpină Primăvara, îmbrăcate în port popular (Natalia Docina, Tatiana Borodatîi). Eroina Primăvara, zîmbitoare, în rochie verde presărată de flori multicolore, a povestit copiilor despre tradiţiile de primăvară la români, despre semnificaţia şi portul mărţişorului la piept în diverse regiuni ale ţării. Apoi a propus copiilor să-şi amintească şi alte legende ale Mărţişorului. Concluzia la care au ajuns copiii: sărbătoarea Mărţişorului este una din cele mai vechi şi frumoase datini păstrate din străbuni. În continuare copiii au fost invitaţi să participe la jocuri cognitive în echipe. S-au creat patru echipe de lucru. În cadrul primului joc, copiii au fost rugaţi să facă descrierea însuşirilor unei flori de primăvară (lalea, ghiocel, narcis, viorea) care se aflau în mici bucheţele la fiecare grup pe masă. La al doilea joc copiilor le-au fost împărţite plicuri cu imaginile unor flori de primăvară, tăiate în mici bucăţi. Învingător devenea acel copil care completa mai rapid imaginea. Copiii au lucrat cu multă plăcere şi entuziasm pentru a obţine rezultate cît mai bune, totodată, ei au dat dovadă de multă atenţie, abilitate şi rapiditate. La întrebarea unde merg ei ca să afle tot ce îi interesează, copii au răspuns în cor: „La bibliotecă!” Pentru a-i provoca la lectură continuă, Primăvara i-a invitat pe copii la o călătorie în „Templul Cunoştinţelor”, al cărui imagine simbolică a fost desenată pe o coală mare de hîrtie. Acest templu fermecat are o mulţime de trepte şi labirinturi şi numai acel care va fi mai isteţ, mai străduitor şi va citi mai mult, va obţine în fine cele mai vaste cunoştinţe, pentru a ajunge la ultima treaptă a Templului şi a obţine Diploma „Cel mai bun cititor”. Primăvara a lăsat la Biblioteca „Ovidius” o „Lădiţa fermecată” din care copiii au extras cîte o fişă ce conţinea o însărcinare de lectură. Ea i-a sfătuit pe copii să scrie povestioare, versuri, iar la următoarea întîlnire vor discuta pe această temă. La finele activităţii a fost prezentată expoziţia de carte Primăvara – raza călătoare dintr-o lacrimă de floare. Mai apoi copiii au recitat poezii despre primăvară şi au cîntat împreună imnul primăverii – Vine, vine primăvara. Biblioteca „Ovidius” îşi propune şi pentru viitor astfel de întîlniri rodnice ale copiilor cu adulţii, deoarece ele contribuie la dezvoltarea spirituală a elevilor, sporindu-le capacitatea de gîndire şi creativitate, îndemnîndu-i pe copii să caute, să persevereze şi să se manifeste în public fără emoţii. În încheiere, vreau să spun că copiii sunt foarte ingenioşi, prietenoşi, sinceri şi dispuşi să înveţe. Noi, adulţii, trebuie să profităm de această situaţie ca să fim alături de ei pentru a-i ghida în intenţiile lor bune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu