joi, 1 aprilie 2010

MINUNATA LUME A PĂSĂRILOR: Biodiversitate -1 aprilie ziua internaţională a păsărilor

Tamara MALANEŢCHI, şef oficiu copii, Filiala„Alba Iulia”

 O zi dedicată păsărilor de pe întreg globul pământesc; O zi când e bine, cel puţin, să gândim, să vorbim, să ne bucurăm, să facem ceva bun pentru ele. Cu această ocazie, filiala „Alba Iulia” a inaugurat o expoziţie tematică, care să ilustreze suficient de bine evenimentul. Minunata lume a păsărilor este genericul pe care l-am selectat pentru a vorbi despre acest dar lăsat de sus nouă: enciclopedii despre păsările lumii şi despre păsările de pe meleagurile noastre, cărţi despre creşterea şi îngrijirea păsărilor de apartament pentru cititorii de orice vârstă, ghicitori, citate selectate,.. Cum am trăit într-un măr, o cărţulie de Nina Slutu-Soroceanu a venit să completeze şi să varieze această expoziţie de carte. Scriitoarea ne povesteşte despre păsări însă eroii principali, care au trăit într-un măr, sunt doi băieţei, doi verişori. În vacanţa mare. Ei şi-au făcut conştiincios tema pentru acasă: au dus observaţii asupra unui cuib de pitulice. Rând pe rând, cititorul cunoaşte peripeţiile, ideile, descoperirile pe care le fac băieţii dea lungul verii, căţăraţi într-un măr în preajma cuibului de pitulice. Viaţa păsărilor, în acea vară, a devenit pentru ei un teren de cercetare, de cunoaştere, însoţit de aventură. Cum am trăit într-un măr - aşa au intitulat ei caietul în care şi-au înscris însemnările făcute lungul verii. Cărţulia despre aventura celor doi verişori, cât şi despre viaţa păsărilor se bucură de mult succes printre micii cititori: e şi utilă, dar şi captivantă. O afirmă cu certitudine elevii de la instituţiile şcolare din vecinătatea bibliotecii, care au participat la o întâlnire cu dna Nina Slutu-Soroceanu, autoarea cărţii. De aceeaşi părere sunt şi copiii de la Liceul cu Profil Tehnologic pentru Copii cu Vederea Slabă, care, în vacanţa de Paşti, au ţinut cu tot dinadinsul să citească individual cărţulia. Ne dorim cu toţii să-i mulţumim autoarei pentru satisfacţia cu care am lecturat cartea. Cineva s-a gândit bine când a declarat 1 aprilie Ziua Păsărilor de pe întreg Globul Pământesc. Cu această ocazie noi am cunoscut multe cărţi despre păsări, am citit, am discutat, am descoperit mule lucruri interesante din viaţa lor, ne-am bucurat şi ne-am distrat. Credem însă că ne putem permite mai mult: săptămâna păsărilor, sau chiar anul păsărilor. Şi, ca să nu ne fie urât, haideţi să declarăm anul păsărilor în tot anul! Sânt mereu în preajma noastră. Ne bucură, ne fac viaţa mai frumoasă. Sunt prietenii noştri. Au nevoie numai de înţelegerea şi de prietenia noastră. Cu siguranţă, cei care vor dori să fie prieteni ai păsărilor, vor cuteza să cerceteze minunata lume a păsărilor. Atunci vor avea parte de multe bucurii şi surprize. Căci şi “oamenii sunt păsări”, numai că au “ aripile crescute înlăuntru” afirma marele scriitor Nichita Stănescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu