marți, 17 mai 2011

LECŢIE INTERACTIVĂ LA BIBLIOTECA "LIVIU REBREANU"

Am cunoscut Biblioteca "Liviu Rebreanu" fiind la un stagiu de formare la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi fiind impresionată de fondul de carte, îndeosebi de colecţia inedită de carte în limba franceză, mi-am propus, neapărat să-mi aduc discipolii în această oază de cultură. Începând cu participarea la Zilele Francofoniei biblioteca a devenit un partener al Liceului Republican cu profil Real. De fiecare dată elevii au fost încântaţi de prezentările dnei Irina Tutun, care ne-au oferit multe informaţii utile.

O vizită la bibliotecă este o motivaţie în plus pentru elevi, de o studiere mai largă, de o cunoaştere mai profundă. Lecţia teoretică de prezentare a curentelor literare, de exemplu, este una "plictisitoare", deaceea am hotărât ca elevul să facă cunoştinţă pe viu cu o carte, să o ţină în mână, să o răsfoiască, fapt ce-l va motiva să citească, să memoreze aceste surse mult mai bine ca la o lecţie obişnuită. Organizând această vizită colectivă am avut ca scop ilustrarea materialului teoretic prin exemple şi opere concrete ale literaturii franceze din colecţia de carte franceză a bibliotecii. Elevii au făcut cunoştinţă cu principale curente literare ale literaturii universale, au aflat reprezentanţii francezi ale acestora, şi-au făcut notiţe pentru a le prezenta ulterior la lecţie. Sper ca aceast tip de lecţie va contribui la o mai eficientă însuşire a materialului de studiu. Deci, vizitaţi bibliotecile, centre sfinte de păstrare a civilizaţiilor.

Livia Bulicanu, prof. de limba franceză,
Liceul Republican cu profil Real

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu