miercuri, 13 iunie 2012

TABARA DE VARĂ – LOC DE INFORMARE ŞI RELAXARE


La 4 iunie 2012, în cadrul Serviciului copii, cu un spaţiu modern, relevant şi foarte atractiv pentru copii al Filialei „Transilvania”, şi-a început activitatea „Tabăra de lectură şi agrement”, pentru micii utilizatori ai sectorului Ciocana. Aici ei au ocazia să savureze cu plăcere clipele vacanţei, citesc cele mai interesante cărţulii, merg în excursie la alte biblioteci, pictează, modelează, fac creaţii proprii, se întâlnesc cu scriitorii şi multe, multe alte activităţi interesante.

Fiind o cititoare fidelă, a Filialei „Transilvania”, m-am implicat cu multă pasiune în activitatea Taberei de vară – 2012 ca voluntară. Am fost dorincă să aflu ce capacităţi au copiii şi am rămas placut impresionată de agerimea, inteligenţa, ingeniozitatea micuţilor. Pe parcursul întregii săptămâni, au demonstrat, ca au diverse talente la: muzica, pictura, dans etc.
La sfârşitul săptămânii am organizat un concurs întitulat „Cel mai ingenios arbore genealogic”.
Chiar dacă au avut un exemplu pentru a se orienta mai bine, copiii au avut nişte idei excepţionale şi au creat arbori care mai de care. Mi-a fost greu să aleg unul, pentru că au depus multă muncă şi au avut idei atât de diferite, atât de ingenioase. Mi-am dat seama că aceşti copii sunt foarte creativi şi stăruitori. În final nu am putut alege doar unul, fiind premiaţi cu toţii. M-am simţit extrem de bine printre aceşti micuţi talentaţi şi sunt sigură, ca încă vor mai avea timp să se afirme şi să demonstreze, că pot mult mai mult. 

Cea de-a V-a ediţie a Taberii de lectură şi agrement a Filialei  „Transilvania” a adunat peste 20 de copii cu vîrsta cuprinsă între 6-13 ani, ingenioşi, curajoşi, plini de energie şi dornici de a afla ceva nou şi foarte  interesant din lumea cărţilor ce nu au vacanţă. În timpul pe care îl au la tabără, de la orele 11.00-16.00, au mai reuşit să organizeze prezentări de carte, ore de lectură, spectacole, recitaluri de poezii, concursuri, jocuri creative, discuţii, dezbateri, alte activităţi de vacanţă, jocuri de echipă, miniconcursuri de cultură generală, jocuri de îndemânare etc

În perioada de o săptămână şi trei zile de frecventare a taberei, copiii au reuşit să meargă şi în excursie la Filiala Alecu Russo şi să cunoască această filială a BM „B.P. Hasdeu”. Să urmărim cu ce s-au mai ocupat copiii la Tabăra noastră minunată:
         Luni – „Ghiceşte ghicitoarea mea!”
         Marţi – „Descrie personajul din povestea preferată!
         Miercuri – „Desenează şi colorează personajul preferat de poveste!
            Joi – „Vreau să ştiu”
         Vineri – „Ateliere creative”
Aşa-i că sunt interesante? Apoi să ştiţi că activităţile şi evenimente, pe care le desfăşurăm la bibliotecă au îmbogăţit sufleteşte deopotrivă atât pe micii noştri utilizatori, cât şi pe noi ca bibliotecare, şi pe mine ca voluntară, iar aceste rezultate ne motivează să continuăm cu entuziasm şi dăruire în desfăşurarea acestei nobile şi frumoase meserii de BIBLIOTECAR!

Olga ROTARI,
voluntar, Filiala „Transilvania”