Natalia Ghimpu,
șef oficiu, Filiala "Ovidius”
Recent la
bibliotecă a avut loc o nouă întâlnire a membrilor Clubului de comunicare
„Vraja cuvântului”. Moderatoarea, Silvia Grossu, dr., conf. univ., la Facultatea Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, Catedra Comunicare, Universitatea de Stat din Moldova a prezentat Lecţia Publică „Cum se ține un discurs”. În cadrul acestei lecții au fost abordate
probleme legate de formularea discursului public, capacitatea de a prezenta
atractiv o informaţie. Silvia Grossu a ţinut s-ă ne atragă atenţia
că discursul public, este prioritar în comunicare ce include în sine numeroase
abilităţi precum: dicţia, comunicarea non verbală, elemente de psihologia comunicării,
tehnici teatrale, managementul timpului, tehnici de persuasiune, evenţiunea
(creativitatea fiecăruia) etc. Un discurs de calitate, captivant include un
mesaj clar, relevant şi câteva povestiri care să ilustreze ideea principala, este
discurs pregătit şi repetat cu mult timp înainte, este acel discurs transmis cu pasiune
pentru subiectul pe care îl prezinţi. Nu au lipsit nici recomandările pentru
pregătirea/prezentarea unui discurs de care trebuie s-ă ţinem cont în mod
special. Cel mai important lucru înainte de a
ne aşterne ideile pe hârtie este să cunoaştem mediul şi audienţa. Structura
unui discurs este format din introducere,
cuprins – ce conţine detalierea temei, prezentarea / augumentarea informaţiilor
relevante pentru audienţă şi încheiere. Limbajul trebuie sa fie simplu,
implicând audienţa şi ţinând cont de tehnicile de prezentare - limbajul
non verbal (stăpânirea emoţiilor) care este responsabil pentru 75% din
rezultatul prezentării.
Membrii Clubului reprezentanţi
ai diferitor instituţii de învățământ din Chișinău cadre didactice și
bibliotecari - Colegiul Pilotehnic, Liceul
Teoretic „Natalia Dadiani”, „Alexandru Donici”, „Vasile
Vasilache”,”Universul”, Gimnaziul nr 5, filialele BM: „Onisifor Ghibu”, „Alba Iulia”, „Ştefan cel Mare”, "Târgoviște”
etc. au fost mulţumiţi de informaţia propusă şi discutată care le va fi utilă
în activitatea profesională. Sunt invitaţi şi alţi doritori de a-și dezvolta
noi competenţe de comunicare cu
publicul. Următoarea ședinţă este preconizată pentru luna aprilie. Urmăriţi
blogul nostru pentru mai multe detalii.