Elena DABIJA,
director, Centrul Academic
Internațional Eminescu
A fost primul botez după atestarea la Ministerul Culturii
pentru mai mulți colegi prezenți la acest training, și am demonstrat că am
meritat cu brio confirmarea gradului superior de calificare în domeniul
profesat.
În
rol de organizator și moderator, dna Lidia Kulikovski a vorbit la subiectul
dat, și binevoitoare cum este dumneaei, ne-a informat că ne-a expediat la
fiecare filială prin e-mail textul și bibliografia la această temă. Dumneaiei
ne-a mobilizat în 7 echipe și ne-a propus activități practice precum urmează:
Echipa
nr. 1: Loializare
Sarcină: Înțelegem semnificația fidelizării/loializării
utilizatorilor. Este loializarea/fidelizarea sinonim sau același lucru cu satisfacția? Identificați idei
pentru a plasa utilizatorii în centrul atenției și cinci factori care
generează fidelitate.
Echipa
nr. 2: Respingere
Sarcină: Observăm factorii de respingere/abandon a
utilizatorilor în biblioteca noastră. Există trei categorii de factori de respingere: valoarea, sistemele,
oamenii. Generați 10 idei de contracarare a fenomenului.
Echipa
nr. 3: Feedback
Sarcină: Utilizăm feedbackul și aplicăm soluții de
remediere. Discutăm practici de utilizare a feedbackului și cum se aplică soluții de remediere a
feedbackului „negativ” la biblioteca noastră.Generăm 10 idei pentru consolidarea utilizatorilor.
Echipa
nr. 4: Îndepărtare
Sarcină: Observăm/discutăm felul în care ne
îndepărtăm utilizatorii în bibliotecile noastre. Identificați factorii de îndepărtare și generați idei de
apropiere a utilizatorilor.
Echipa
nr. 5: Cunoaștere
Sarcină: Cunoaștem utilizatorii noștri? Observăm categoriile/tipurile
de utilizatori. Generăm șapte idei de cum am putea cunoaște mai bine utilizatorii
noștri.
Echipa
nr. 6: Pierdere
Sarcină: Înțelegem costul pierderii unui utilizator.
Discutăm factorii care duc la pierderea utilizatorilor noștri. Generăm cinci idei pentru a evita pierderea lor.
Echipa
nr. 7: Așteptări
Sarcină: Înțelegerea importanței de a depăși așteptările
utilizatorilor. Generăm șapte idei
pentru a depăși așteptările utilizatorilor noștri.
Eu am avut norocul să fiu
în echipa nr. 4 împreună cu colegii: Elena Căldare-Roșca, Alexandru Frișcu,
Aliona Nosatîi și Larisa Staver am avut ca sarcină să: Observăm/discutăm felul în care
ne îndepărtăm utilizatorii în bibliotecile noastre și să: Identificăm
factorii de îndepărtare și să generăm idei de apropiere a utilizatorilor.
Rând pe rând fiecare
echipă și-a expus părerea la tema discutată, ideile inovaționale,
oportunitățile. Echipa noastră a discutat sarcina și am decis ca Aliona Nosatîi
să vorbească despre factorii care îndepărtează utilizatorii din bibliotecile
noastre, iar eu mi-am asumat
responsabilitatea de a genera idei de apropiere a utilizatorilor,
astfel am remarcat:
Biblioteca este:
·
Kilometrul
0 (zero): pentru informare, cunoaștere, cercetare, lectură, loisir pentru o
viață și pentru oricine ...
·
Kilometrul
0: pentru a facilita și utiliza servicii gratis, promt, profesioniste cu
amabilitate...
·
Kilometrul
0: unde găsiți documente de calitate, după necesitate și cantitate...
·
Kilometrul
0: unde activează angajați profesioniști, competenți, inteligenți,
responsabili, amabili...
·
Kilometrul
0: unde predomină o ambianță plăcută, binvoitoare, mobilier confortabil, utilaj
modern...
·
Kilometrul
0: unde-ți poți descoperi și promova talentul și abilitățile ca: scriitor,
pictor, compozitor, declamator, interpret, șahist ș.a. ...
·
Kilometrul
0: pentru a cunoaște colegi de vârsta ta și personalități marcante din diferite
domenii...
·
Kilometrul
0: unde ai acces liber la colecții, servicii și libertate totală cum să-ți
petreci timpul...
·
Kilometrul
0: pentru parteneriat, idei inovaționale, creativitate, voluntariat și
schimbări...
·
Kilometrul
0: pentru FEEDBACK deschis și constructiv...
·
Kilometrul
0: pentru acces la rețelele de socializare...
·
Kilometrul
0: pentru satisfacție, încredere și fidelitate...
·
Kilometrul
0: program adecvat...
·
Kilometrul
0: pentru a cunoaște tainele profesiei și a alege profesia nobilă de
BIBLIOTECAR!
·
Kilometrul
0: astfel suntem pentru comunitate o FAMILIE cu numele BIBLIOTECA!
Doamna Lidia Kulikovski a numit acest mesaj al meu ca un TESTAMENT.
Tema de
discuție a fost interesantă, echipele au demonstrat cunoștințe, profesionalism,
ingeniozitate și dragoste pentru munca ce o prestează zi de zi. Moderatoarea
Lidia Kulikovski a fost ca deobicei la înălțime și noi alături de măria sa am
conștientizat că avem o misiune comună: să muncim și să LOIALIZĂM UTILIZATORII.
Doresc să le mulțumesc
colegilor-gazdă de la Filiala
„Onisifor Ghibu” pentru
ospitalitate, dorindu-le succese și realizări frumoase!