miercuri, 9 iulie 2014

Biblioteca Municipală ,,B.P. Hasdeu” te invită să citești în TROLLEYBOOK

Valeria Beţivu, şef oficiu, Filiala ,,Ştefan cel Mare’’


În data de 8 iulie Filiala ,,Ştefan cel Mare’’ a fost de serviciu în mica şi marea bibliotecă amplastă într-un troleibuz în aer liber, numită Biblioteca -Trolleybook.
Aici în această mică bibliotecă improvizată le-am vorbit vizitatorilor  despre acest proiect, le-am  făcut cunoştinţă cu cărţile din Trolleybok. Am organizat o oră de lectură în baza cărţii ,,Dicţionarul indienilor’’ la care i-am avut participanţii pe picii din grupa ,,Îngeraşii’’ în frunte cu dna educatoare Maria Turuta, de la Grădiniţa Nr 96 din sectorul Botanica.
Picii au rămas plăcut surprinşi şi uimiţi de cărţile cu poveşti colorate, de cum arată acestă bibliotecă, deorece au mai fost la noi la Filiala ,,Ştefan cel Mare’’ în vizită dar au văzut cu totul o altfel de bibliotecă spre deosebire de cea din parc. Împreună cu grupa ,,Îngeraşii’’ am organizat un joc distractiv numit ,,Micii indieni’’ pe o oră cu toţii ne-am transformat în micii indieni care aveau de îndeplinit câteva sarcini printre care să caute comoara indienilor - un ulcior cu dulciuri ascuns în Trolleybook. Pâna a ajunge la comoară copiii au prins peşte dintr-un iaz improvizat, au spart baloane întrecându-se între ei cine sparge cele mai multe baloane, au ghicit ghicitori şi au desenat plantele şi legumele pe care le-au adus indienii din America europenilor.
După ce s-au îndulcit din comoară copii au urcat la volanul troleibuzului pentru a se poza şi au răsfoit cărţile de poveşti din Trolleybook, care le-a trezit un viu interes pentru lectură. Le-a plăcut. Au promis să vină mai des pe la biblioteca din parc. 
În cea de-a a două jumătate a zilei am încurajat persoanele pasionate de lectură  să vină la Biblioteca Trolleybook pentru a citi şi răsfoi orice carte îşi doresc pe parcursul unei zile.
Dintre sutele de vizitatori am avut ca oaspeţi jurnalişiti de la ziarul ,,Literatura şi arta’’, Ziarul ,,Naţional’’ şi de la emisiunea ,,Bună Dimineaţa’’ de la postul de televiziune Moldova 1, care au luat interviu de la cititorii prezenţi în Biblioteca - Trolleybook şi au făcut reportaje despre ce cred şi cum privesc oamenii această idee de a avea o bibliotecă în parc.

Între orele 16.00 - 18.00 am organizat o oră de pictură cu copiii prezenţi în  Trolleybook şi cu cei care s-au alăturat pe parcurs, unde dna Olga Calestru profesoară de arta plastică,  angajata Filialei ,,Ştefan cel Mare’’ a propus copiilor să deseneze Trolleybook-ul, fiecare copil l-a desenat aşa cum şi-l imaginează să arate în viitor: să fie un Trolleybook care să meargă cu călători prin toate parcurile din Chişinău, iar unii copii şi-au dorit să ajungă cu el la bunici la ţară.