Mila
SEREMET,
Șef
oficiu, Filiala „Transilvania”
Suntem la început de an plini de energie, idei, dorinţe, planuri,
aspiraţii, în căutare de noi prieteni și desigur reînnoirea contractelor de
colaborare cu partenerii Bibliotecii „Transilvania”. În acest context am participat
activ la lecţia deschisă „Jocurile
iernii”, cu textul „La săniuș”
de Ion Agârbiceanu, a dnei Dorina Marian, diriginta clasei a III-a a Școlii
primare „Anatol Popovici”. După prezentările de rigoare și încurajarea elevilor
lecția a luat start punând la muncă percepţiile Ce văd? Ce aud? Ce simt? atunci
când țin fulgul în mîinuță? Părerile erau diferite: simt răceala iernii, fulgul
e pufos, gingaș, gerul îmi pișcă năsucul și obrăjorii... Implicarea Bibliotecii
„Transilvania” a fost importantă prin prezentarea datelor biografice și
prezentarea operei autorului prin expoziția Ion Agârbiceanu – balsamul sufletului românesc. S-a
pus accent pe cele mai importante opere ale autorului și pe stilul și
modul de a fi și a crea ca nimeni altul. S-a discutat despre titlul expoziției
aduse de către Biblioteca „Trasilvania” ca copiii să înţeleagă în ce constă
noţiunea de balsam. A urmat lecturarea în lanț a textului pe fragmente
concomitent scoţînd la iveală și tălmăcind cuvintele necunoscute: s-a
înstăpânit, coasta dealului, ger neîndurător, îngăduință. Răspunsurile au fost
interesante și inventive, precum tălmăcirea cuvântului ger neîndurător a fost
repede interpretat că gerul care nu doare... Apoi s-au format patru echipe: Gerul,
Omuleții de zăpadă, Săniuțele zglobii și Fulgușorii. Fiecare
echipă în parte avea însărcinarea sa, conta viteza, corectitudinea și desigur
ingeniozitatea. Cei mai rapizi strigau Bingo!
A fost o activitatea
interesantă, cu diverse metode și tehnici de predare și acumulare de
cunoştinţe. Și este foarte lăudabil faptul că la asemenea activități participă
nu numai colectivul pedagogic al școlii, ci persistă tendința de participare
activă și a părinților, iar rolul Bibliotecii „Transilvania” este cel de a
aduce culoarea și căldura cărților în centrul elevilor captându-le atenția și
cultivând lectura din plăcere.