sâmbătă, 22 august 2015

Orice sfîrşit e un nou început

Aliona Manciu, sef servicu Asistență Metodologică, BPR „D. Cantemir”, Ungheni

Finisarea sesiunilor de training preconizate în cadrul Proiectului Consolidarea capacității instituționale ABRM, implementat cu suportul financiar al AO IREX Moldova și al Programului Novateca nu ar însemna nimic altceva, decît un nou început. Noi, cei 20 de lideri ce am fost selectați, ne-am asumat responsabilitatea de a influența în mod pozitiv bibliotecile, astfel contribuind la consolidarea ABRM, urmînd să aplicăm în practică cunoştinţele și abilitățile obţinute în cadrul sesiunilor de instruire.
Cunoştinţele acumulate în cadrul celor  4 sesiuni  de instruiri profesionale la care am participat, au făcut claritate pentru mulți dintre noi, astfel asociația devenind o instituție mai fiabilă, transparentă și eficientă.  Chiar de la primul training „Sporirea durabilității ABRM și impulsionarea colectării fondurilor”am dedus că orișice instituție trebuie sa–și găsească  finanțatori pentru ca să fie durabilă și să poată exista pe piață. E necesar şi obligatoriu ca în planificarea strategică a instituţiei unul din puncte să se axeze pe acoperirea financiară a activităților planificate. Ghidați de formatorul Gheorghe Caraseni, am fost instruiți cum se elaborează un plan de fundraising, am aflat despre diverse tehnici de colectare de fonduri ca Crowdfunding, ba chiar și mai mult am elaborat un  Plan de colectare de fonduri.
La cel de al doilea training „Dezvoltarea resurselor umane și ajustarea structurii ABRM”, am obținut o claritate prin prezentarea unei structuri adecvate pentru un ONG, cu divizarea responsabilităților între  Consiliul ABRM / Biroul Executiv și Președintele  ABRM / Biroul Executiv ABRM. Pe parcurs ne-am propus să revedem Structura asociatiei, competența organelor de conducere și procesele decizionale şi să elaboram Fișele post pentru membrii Consiliului / Biroului executiv ABRM.
Nu mai putin important a fost şi cel de al treilea training „Dezvoltarea proiectelor ABRM”.  Lucrînd în grup am încercat să ne schiţăm cîtevai  idei originale de proiecte pentru ABRM, stabilnd scopul obiectivele, planul de acţiuni, chiar şi bugetul.  
Pentru o durabilitate şi continuitate a celor însuşite, s-a elaborat un îndrumător asupra priorităților strategice, modului de organizare și funcționare a Asociației, precum și gestionare a resurselor umane, financiare, informaționale și materiale - obligatorii pentru membrii și funcționarii ABRM.  Îndrumătorul numit Manualului de politici și proceduri ale ABRM a fost pus în discuție minuțios la ultima întrunire a noastră.
Am avut o deosebire plăcere să particip în cadrul Proiectului Consolidarea capacităților organizaționale ABRM, unde mi-am cunoscut mai bine colegii, echipa cu care am lucrat în cadrul atelierelor. Mi-am dezvoltat şi întărit cunoştinţele informaţionale  referitor la elaborarea de proiecte, gestionarea resurselor umane, colectarea de fonduri, dar și de a afla multe lucruri noi, transmise de către cel mai profesionist trainer Gheorghe Caraseni.

Multumim pentru confortul şi buna organizare a sesiunilor doamnei Svetlana Croitoru, coordonatorul proiectului; şi pentru suportul financiar al acestui proiect AO IREX Moldova și programei NOVATECA.