Aliona Manciu, sef
servicu Asistență Metodologică, BPR „D. Cantemir”, Ungheni
Finisarea sesiunilor de training preconizate în cadrul Proiectului Consolidarea
capacității instituționale ABRM, implementat cu suportul financiar al
AO IREX Moldova și al Programului Novateca nu
ar însemna nimic altceva, decît un nou început. Noi, cei 20 de lideri ce am
fost selectați, ne-am asumat responsabilitatea de a influența în mod pozitiv
bibliotecile, astfel contribuind la consolidarea ABRM, urmînd să aplicăm în
practică cunoştinţele și abilitățile obţinute în cadrul sesiunilor de instruire.
Cunoştinţele acumulate în cadrul celor 4 sesiuni de instruiri profesionale la care am
participat, au făcut claritate pentru mulți dintre noi, astfel asociația
devenind o instituție mai fiabilă, transparentă și eficientă. Chiar de la primul training „Sporirea
durabilității ABRM și impulsionarea colectării fondurilor”am dedus că
orișice instituție trebuie sa–și găsească
finanțatori pentru ca să fie durabilă și să poată exista pe piață. E
necesar şi obligatoriu ca în planificarea strategică a instituţiei unul din
puncte să se axeze pe acoperirea financiară a activităților planificate. Ghidați
de formatorul Gheorghe Caraseni, am fost instruiți cum se elaborează un plan de
fundraising, am aflat despre diverse
tehnici de colectare de fonduri ca Crowdfunding, ba chiar și
mai mult am elaborat un Plan de colectare de fonduri.
La cel de al doilea training „Dezvoltarea resurselor umane și
ajustarea structurii ABRM”, am obținut o claritate prin prezentarea unei
structuri adecvate pentru un ONG, cu divizarea responsabilităților între
Consiliul ABRM / Biroul Executiv și Președintele ABRM / Biroul
Executiv ABRM. Pe parcurs ne-am propus să revedem Structura asociatiei, competența organelor de
conducere și procesele decizionale şi să elaboram Fișele post pentru membrii Consiliului
/ Biroului executiv ABRM.
Nu mai putin important a fost şi cel de al treilea training
„Dezvoltarea
proiectelor ABRM”. Lucrînd
în grup am încercat să ne schiţăm cîtevai idei originale de proiecte pentru ABRM,
stabilnd scopul obiectivele, planul de acţiuni, chiar şi bugetul.
Pentru o durabilitate
şi continuitate a celor însuşite, s-a elaborat un îndrumător asupra
priorităților strategice, modului de organizare și funcționare a Asociației,
precum și gestionare a resurselor umane, financiare, informaționale și
materiale - obligatorii pentru membrii și funcționarii ABRM. Îndrumătorul numit Manualului
de politici și proceduri ale ABRM a fost pus în discuție minuțios la ultima
întrunire a noastră.
Am avut o deosebire
plăcere să particip în cadrul Proiectului Consolidarea capacităților
organizaționale ABRM, unde mi-am cunoscut mai bine colegii, echipa cu care
am lucrat în cadrul atelierelor. Mi-am dezvoltat şi întărit cunoştinţele
informaţionale referitor la elaborarea
de proiecte, gestionarea resurselor umane, colectarea de fonduri, dar și de a
afla multe lucruri noi, transmise de către cel mai profesionist trainer
Gheorghe Caraseni.
Multumim pentru
confortul şi buna organizare a sesiunilor doamnei Svetlana Croitoru,
coordonatorul proiectului; şi pentru suportul financiar al acestui proiect AO IREX Moldova și programei
NOVATECA.