luni, 24 august 2015

Proiectul „Consolidarea capacității instituționale ABRM” cu siguranță ne va uni!

Galina Davîdic, director, BPR „Mihai Eminescu”, Rezina

Prezența și participarea mea în cadrul proiectului „Consolidarea capacităţii instituţionale ABRM" a fost pentru mine o surpriză plăcută, deoarece am învățat alături de bibliotecarii bine școliți din Cișinău, Bălți, Orhei, Telenești, Cahul etc… Am rămas plăcut surprinsă cînd am primit o scrisoare cu următorul conținut:

Stimată  dnă  Galina Davîdic,
Cu deosebită plăcere Vă aducem la cunoștință că  Dumneavoastră  ați  fost  promovată  în echipa celor 20 de membri ai Asociației pentru a participa în cadrul proiectului  “Consolidarea capacitații instituționale ABRM”, implementat cu suportul financiar al AO IREX Moldova si Programul Novateca în perioada martie - septembrie 2015.
Vom reveni  și cu alte detalii.
Cu respect,
Mariana Harjevschi,
Președinte,  Asociatia Bibliotecarilor din Republica Moldova

Clar, că surpriza a fost pe măsură și nu am ratat șansă să particip la traning-uril și atelierele organizate - o sursă suplimentară de obținere a unor cunoştinţe noi, modalităţi noi de comunicare, interactivitate, creativitate şi schimb de experienţă

Au rămas în urmă sesiunile de training din cadrul Proiectului „Consolidarea capacității instituționale ABRM”, implementat cu suportul financiar al AO IREX Moldova și al Programului Novateca, care a avut drept scop creşterea nivelului de apreciere a importanței bibliotecilor și bibliotecarilor din Republica Moldova de către comunitate. Au rămas în urmă o mulțime de activități, inclusiv în grupuri, discuţii, schimb de opinii, contraziceri, dar și păreri comune…

Am avut parte de un traning /traning-uri excelent, surprinzător, bine pregătit şi prezentat într-o manieră lejeră, pe înţelesul publicului! Trainerul, dl Gheorghe Caraseni, un om fantastic, prietenos şi cu o manieră foarte neobişnuită de a capta atenția publicului, cu o predare activă, receptivă, cu optimism în relatare (prezența zîmbetului).  Timpul se scurgea foarte repede, nici nu observai cînd se termina ziua de muncă!

Aş dori să vă comunic că pe parcursul acestor activități nu numai am însuşit mult nou pentru mine personal, ci şi am petrecut timpul minunat, aflîndu-mă într-o atmosferă colegială, prietenoasă, democratică şi agreabilă.

Dl Caraseni are o metoda deosebită de predare: jocuri, exemple, bancuri cu aluzii, panouri ilustrate, clipuri video, unde fără să vrei te implici, ai  posibilitatea de a simţi personal că ești important, că faci ceva util pentru comunitatea bibliotecară din țară, ai sugestii, care coincid cu ale colegilor,  propuneri, care sunt diferite, dar acceptate de ceilalți colegi.

Vă mulţumim pentru acele zile pline de multe emoţii pozitive, am primit o multitudine de informaţii, idei noi,  care cu siguranță le voi împărtăși cu colegii mei din raionul Rezina și le voi aplica cu siguranţă în activitatea mea de zi cu zi.

Mi-aţi oferit o perspectivă nouă asupra unor lucruri cunoscute. Trainingul mi-a depăşit cu mult aşteptările. A fost foarte interesant. A fost cea mai frumoasă experienţă de acest gen pe care am avut-o pînă acum!

M-am simţit ca într-o familie și cred cu certitudine că chiar suntem! Ascultată, încurajată, „înarmată” cu noi idei, care îmi vor fi de mare ajutor în activitatea mea legata de bibliotecă şi în tot ceea ce o să fac mai departe.


Mulţumesc mult ABRM, IREX (Moldova) și Programului Novateca pentru ideile și efortul depuse întru „luminarea” și perfecționarea noastră profesională, pentru iniţierea și implementarea acestui Proiect, enorm de important pentru noi, membrii ABRM din Republica Moldova!