joi, 15 octombrie 2015

Trei zile de neuitat la Kiev

Impresii: Maria Furdui

„Asemeni  tuturor marilor călători văd mai mult decît
îmi amintesc şi îmi amintesc mai mult decît am văzut”
Benjamin Disraeli

            O vizită de studiu totdeauna îţi a duce o valoare  substanţială în dezvoltarea personală. Dar o  călătorie în grup poate să aducă o contribuţie valoroasă la dezvoltarea domeniului de activitate.
            Am fost printre cei 10 specialiști, membri ai ABRM delegaţi într-o vizită de studiu la Kiev cu  suportul  Novatecii. Plecam într-o ţară cu  situaţie politică precară, dar cu o Asociaţie a Bibliotecilor Ucrainene  puternică pentru transfer de bune practici şi consolidarea parteneriatului.  Realitatea a depăşit aşteptările: am vizitat biblioteci puternice, adevărate centre culturale cu o arhitectură unicală;  ne-am familiarizat cu programe şi proiecte extraordinare implimentate de biblioteci şi UBA; am  descoperit o asociaţie puternică, cu o viziune ambiţioasă  şi misiune clară. În special m-a impresionat managementul Asociației, care a încurajează dezvoltarea liderilor recunoscuţi şi apreciaţi în mediul de specialitate (acest adevăr a fost confirmat în bibliotecile pe care le-am vizitat), comunicarea între membrii asociaţiei: organizaţională şi interpersonală, entuziasmul şi devotamentul pentru misiunea pe care o realizează cu pasiune.
            M-a impresionat enorm spiritul patriotic al cetatenilor din oraşul Kiev. Tendinţa fiecăruia de a se mîndri şi a promova urba. În acest context,  UBA a inițiat  un proiect extraordinar: „Cum să nu te iubesc, Kievul meu”. În cadrul proiectului voluntarii sunt pregătiţi pentru a oferi plimbări ghidate gratuite prin oraş pentru cetăţeni din ţară şi de peste hotare. Grupul nostru a beneficiat de un astfel de serviciu. A fost excepţional. Atîta informaţie despre obiectivele vizitate, prezentată cu artistism şi pasiune, încît pe parcursul plimbării aderau la grupul nostru și persoanele din preajmă.
            Amintirile şi impresiile urmează să fie sistematizate, diseminate şi adaptate pentru implementare.