Asociația Bibliotecarilor din Republica Moldova are rolul de promotor al profesiei de bibliotecar. Mesajul de comunicare are un
pronunțat caracter de informare printr-un demers coerent axîndu-se pe:
· Permanența – capacitatea de a furniza în mod constant și coerent informația membrilor în scopul fidelizării acestora.
·
Flexibilitate
– capacitatea ABRM de a se adapta rapid la propunerile venite din partea
membrilor.
·
Eficiență
– utilizarea optimă a resurselor în vederea
atingerii impactului maxim.· Unitate – oferirea unui mesaj coerent și unitar („o singură voce”).
· Receptivitate – capacitatea ABRM de a fi deschisă și sensibilă la propunerilor membrilor
ABRM
utilizează diverse forme de comunicare care aduc progrese însemnate în acest
sens.
Faptul că avem circa 2 000 de membri este un argument pentru ca
relația de comunicare să fie una cu finalitate, de ansamblu pe orizontală și
verticală care permite interacțiunea filialelor în acțiuni de susținere a
profesiei. Cu cît procesul de comunicare este omogen și lipsit de sincope, cu
atît va crește nivelul de credibilitate și reputația ABRM.
Componentele
esențiale ale comunicării interne și externe sunt convergente, complementare ce
se dezvoltă simultan. Mesajele vizează poziționarea și perspectivele
asociației, rolul individual în asociației, evenimentele curente, istorii de
succes/exemple de bune practici, oportunități de formare profesională, noutăți
la nivel internațional. Canalele media contribuie la transmiterea informației
la toate nivelurile oferind șanse multiple pentru exprimare. Materialele
tipărite (pliante, ziarul, revista, publicații profesionale, rapoarte, scrisori
tradiționale, procese verbale), mijloacele electronice de comunicare (PW,
facebook), discuțiile directe (conferințe, ateliere) asigură reușita
demersurilor comunicaționale.
ABRM
adoptă o comunicare deschisă, onestă și transparentă prin care dorește să fie
percepută drept o organizație matură constituită pe criterii profesionale.
Consemnare: Tatiana Coșeri