miercuri, 11 noiembrie 2015

11 noiembrie - Ziua Mondială a Calității. Repere privind asigurarea calității în comunicare. Cazul ABRM

Asociația Bibliotecarilor din Republica Moldova are rolul de promotor al profesiei de bibliotecar. Mesajul de comunicare are un pronunțat caracter de informare printr-un demers coerent axîndu-se pe:
·        Transparență - capacitatea de a furniza la timp optim informația obiectivă și corectă privind activitățile ABRM.
·        Permanența – capacitatea de a furniza în mod constant și coerent informația membrilor în scopul fidelizării acestora.
·        Flexibilitate – capacitatea ABRM de a se adapta rapid la propunerile venite din partea membrilor.
·        Eficiență – utilizarea optimă a resurselor în vederea atingerii impactului maxim.
·        Unitate – oferirea unui mesaj coerent și unitar („o singură voce”).
·        Receptivitate – capacitatea ABRM de a fi deschisă și sensibilă la propunerilor membrilor


ABRM utilizează diverse forme de comunicare care aduc progrese însemnate în acest sens. 
Faptul că avem circa 2 000 de membri este un argument pentru ca relația de comunicare să fie una cu finalitate, de ansamblu pe orizontală și verticală care permite interacțiunea filialelor în acțiuni de susținere a profesiei. Cu cît procesul de comunicare este omogen și lipsit de sincope, cu atît va crește nivelul de credibilitate și reputația ABRM.

Componentele esențiale ale comunicării interne și externe sunt convergente, complementare ce se dezvoltă simultan. Mesajele vizează poziționarea și perspectivele asociației, rolul individual în asociației, evenimentele curente, istorii de succes/exemple de bune practici, oportunități de formare profesională, noutăți la nivel internațional. Canalele media contribuie la transmiterea informației la toate nivelurile oferind șanse multiple pentru exprimare. Materialele tipărite (pliante, ziarul, revista, publicații profesionale, rapoarte, scrisori tradiționale, procese verbale), mijloacele electronice de comunicare (PW, facebook), discuțiile directe (conferințe, ateliere) asigură reușita demersurilor comunicaționale.


ABRM adoptă o comunicare deschisă, onestă și transparentă prin care dorește să fie percepută drept o organizație matură constituită pe criterii profesionale. 

Consemnare: Tatiana Coșeri