Tatiana Coșeri, director adjunct, Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”
Pe parcursul traiectoriei de dezvoltare, inerent
și implicit, învățământul profesional a devenit un profil esențial și de anvergură.
Învățământul biblioteconomic a făcut față provocărilor complexe și a venit cu
soluții inovatoare. Acest fapt evidențiază conștientizarea rolului de promotor
al ordonării cunoștințelor prin conexiuni simple de căutare și de
accesibilitate.
Conținutul disciplinelor, abordarea orientată
spre maximizarea potențialului studenților au sintetizat transferul de
cunoștințe și au dat sens complexității, creativității. Acest lucru oferă un
context integrator pentru învățare care duce la o mai mare abilitate de a face,
de a pivota, de a reinventa și de a experimenta.
Cum s-a reușit să se formeze specialistul
integrator? Prin tradiție și gândire axată pe mai multe componente:
I. Mediul
de învățare receptiv – încurajarea învățării și dezvoltării competențelor; existența
unei relații deschise, respectuoase și chiar prietenoase între cadrul didactic
și student; atmosfera de încredere și respect sunt piloni pentru progresul
formabililor.
II. Activitate cognitivă complexă și
provocatoare - experimentarea și implicarea praxiologică în cadrul
bibliotecilor publice accentuează cultura calității procesului didactic,
capacitatea de a orienta viitorul specialist spre succes; formarea experiențelor
de învățare mai eficiente și mai semnificative.
III.
Cadrul didactic inovator – preocuparea pentru rezultatele studenților, îmbunătățirea
curriculumului, aplicarea tehnologiilor și jocurilor în procesul didactic
stabilesc valori prin care viitorii specialiști se integrează coerent și devin
ambasadori ai gestiunii informației.
Aceste componente caracterizează
stilul eclectic și argumentează atuurile:
PRESTAȚIE
PEDALARE
PREGNANȚĂ
Învățământul
biblioteconomic devine astfel, o experiență educațională care extinde
perspectivele, accentuând
bucuria învățării și subliniind atmosfera de colaborare.