Mila Șeremet șef serviciu
Stela Russu, șef sector, Filiala „Transilvania”
Pentru o mai bună asimilare a informației au
fost utilizate metodele: frontală, individuală, în lanț, selectivă. O mare
importanță am atras și capitolului transplantului/ prelevării de organe pe
căi ilegale/legale. Diferența dintre
aceste două modalități de transplant. În timp ce extrăgeau din machetă câte un organ
desenat: inima, rinichi, plămâni, ficat,
participanții vorbeau despre funcția și importanța vitală a acestuia.
Copii au fost receptivi și ageri propunând soluții în eliminarea acestui
fenomen nociv întregii omeniri, cum ar fi: părinții să câștige bine aici în
țară, ca statul să aibă grijă de cetățeni, infractorii să fie pedepsiți în așa
mod ca să nu mai dorească să practice asemenea de lucruri murdare… pe lângă
întrebări, răspunsuri s-a lucrat și cu setul de cartonașe cu mesaje de tipul: un necunoscut îți promite că te lasă să
conduci mașina lui când ieșiți din oraș. Ce vei face? Ce ajutor poți să ceri de
la un polițist? O nouă cunoștință te invită într-un studio și îți promite o
carieră de model. Ce vei face? Un străin îți spune că mama ta s-a îmbolnăvit și
el se oferă să te ducă la ea. Ce vei face? Știi numerele de telefon de la
serviciile gratuite de urgență: poliție, pompieri, ambulanță? În cor au spus
112.
În cazul situațiilor de trafic uman putem
apela la Linia fierbinte națională La Strada: 0 800 77777; Linia Verde
Antitrafic (+373) 69 99 90 21; +373 22 23 33-09 – Linia fierbinte de Asistență
și Protecție a Victimelor. La final feedbackul a fost realizat prin jocul
interactiv: „Fiecare om are dreptul să nu fie supus la…” Elevii au
argumentat/meditat asupra următoarelor noțiuni și mesaje: (sclavie, robie,
cetățenie, credință religioasă, traficanți, victimă, discriminare, drepturi,
cătușe, crimă, viață, maltratare, sărăcie, tortură, atentat la integritatea
chipului lui Dumnezeu în om, stop traficul de copii, m-am născut liber…). Pe
parcursul activităților am respectat toate regulile de rigoare impuse pe timpul
pandemiei. Aducem mulțumiri pentru participarea la discuții elevilor claselor a
IV-a „A”, „B” și „D”, profesorilor: Margareta Codreanu, Simion Castraveț și
Vioara Nichita și intermediarei doamnei
bibliotecară, Ala Nuța.