marți, 4 iulie 2023

Mai mult decât o tabără, o parte din noi!

 


Alexandra Rondarev-Iliinschi, bibliotecar, 

Biblioteca „Transilvania”

 Două săptămâni într-adevăr pline am avut. Nimic nu e mai plăcut decât să vezi copiii fericiți în goana lor după cunoștințe și ei tocmai asta au făcut. Două săptămâni întregi ei au ascultat, citit, învățat și apoi au cules roadele învățăturii lor, implementând tot ce știu deja în jocuri, desene pe hârtie și pe asfalt, modele din plastilină.

Participanții la „Provocarea verii” au trecut în fiecare zi la câte o temă nouă, toate înscriindu-se sub genericul „Chișinău – oraș verde, oraș eco”. Acești copii au învățat despre importanța apei, aerului, soloului, despre deșeuri și cum să le reciclezi corect, despre cum să te alimentezi corect și să nu faci risipă de alimente. Pe lângă asta am construit o piramidă alimentară, am luat parte la niște activități organizate de Î.M. Regia autosalubritate, am fost în excursie la „Grădina Botanică” și am făcut mai multe ateliere de creație.

Al doilea tur al Programului „Provocarea Verii” la fel ca și celelalte, s-a desfășurat sub genericul „Chișinău – oraș verde, oraș eco” a început solemn pe data de 19 iunie în componența a 31 de copii. Activitățile programului, câte 5 în fiecare zi, se încep de la ora 10:00 şi se termină cu ora 13:00, s-au desfășurat în incinta Bibliotecii „Transilvania”, filiala a BM „B.P. Hasdeu”. Titlurile generice ale acestora erau: Citește. Descoperă. Acționează. Evident și Turnirul lecturii. 

Spre deosebire de Turul I, unde am citit din diferite cărți, în Turul II la rubrica Citește am analizat diferite materiale didactice, videouri, ghicitori, curiozități, proiecte PPT și altele.

Un suport teoretic de valoare l-a oferit rubrica Descoperă, având următoarele teme: Rolul și importanța aerului în viața de zi cu zi; Calitatea apei din lacurile din Chișinău, factori ce poluează apa; Protejăm solul orașului nostru; Grădina zoologică din mun. Chișinău; Excursie la Grădina Botanica Națională (Institut) „Al. Ciubotaru”, Laboratorul de plante tropicale; Cum reciclăm corect hârtia, plasticul și sticla; Consumul rațional de energie în Chișinău; Istoria seismologiei Chișinăului (topul celor mai puternice cutremure și impactul lor); Consumul alimentelor în mod responsabil etc.

La compartimentul Acționează am pus în aplicare cunoștințele obținute în diverse jocuri, desene, ateliere. Copiii au dat dovadă de ingeniozitate, curiozitate, inovație și inteligența. Jocurile de roluri, de societate și interactive, făcând parte din activitățile preferate ale zilei, au contribuit benefic la dezvoltarea multilaterală a copiilor.

Turnirul lecturii, una dintre cele mai așteptate și apreciate evenimente ale zilei, și-a desfășurat activitatea din plin. Copii au citit un număr impresionant de minute. Pe locul I - Alina Negură cu 280 de minute citite; locul II - Alisa Bot, Bot Iana cu 275 de minute şi locul III - Pănuţa Sandală cu 270 de minute citite.

Rezultatul activității atât de productive și frumoase a fost reflectat nu doar pe fețele copiilor, ci și în comentariile, desenele și feedback-ul atât a copiilor, cât și a părinților. Iată câteva dintre ele:

·         Mie la tabără mi-a plăcut, deoarece mi-am făcut prieteni noi, am învățat cum să avem orașul eco. Am făcut sport, am citit, am desenat și am avut parte de jocuri. Mulțumim bibliotecii! Alina Negură (elevă);

·         În primul rând, m-am bucurat mult să aud despre această tabără. Vă mulțumesc mult pentru tot ce ați făcut pentru copiii noștri. Sunteți extraordinari. Copiii au fost foarte încântați de această tabără și experiențele pe care le-au primit. Elena Bularga (părinte;)

·         Fiecare zi își are farmecul său la Biblioteca „Transilvania”. Copiii merg la tabără cu plăcere și entuziasm, dar și cu emoții deosebite când au astfel de excursii. Mulțumim frumos echipei manageriale și corpului didactic. Silvia Velniciuc (părinte).

După o activitate fructuoasă și productivă, de-a lungul a două săptămâni, ne-am despărțit în așteptarea următoarelor ture.