joi, 20 iunie 2024

Contribuția neprețuită a voluntarilor la Bibliotecă

 


Liliana Manoilova, bibliotecară, Biblioteca „Mihail Ciachir

„Voluntarii nu au neapărat timp, au inimă.”

 Elizabeth Andrew

 

În inima bibliotecii noastre, lumina culturii strălucește datorită contribuției neprețuite a unor fete remarcabile. Ele nu doar că au parcurs drumul „Provocării Verii” de-a lungul mai multor ani, ci au devenit acum pilonii programului, oferindu-le copiilor din comunitatea noastră oportunități de învățare și creativitate fără margini.

Aceste voluntare dedică nu doar timpul și pasiunea lor, dar și expertiza și creativitatea în realizarea și demonstrarea proiectelor tematice, captivând imaginația celor mici și inspirându-i să exploreze lumea cărților și ideilor. De la atelierele de arte plastice până la sesiunile de știință amuzantă și explorarea lumii digitale, ele sunt inima și sufletul fiecărei provocări.

Alexandrina Fărîmă, Elena Coval, Mădălina Lucașenco și Laura Carpov sunt patru tinere pasionate de cărți care au decis să-și pună în valoare abilitățile acumulate la liceu prin implicarea lor în serviciile și programele de lectură ale Bibliotecii „Mihail Ciachir”. Aceste tinere au surprins prin responsabilitatea și profesionalismul lor. Experiența acumulată în timpul colaborării ne-a demonstrat cât de maturizate sunt ele, indiferent de vârstă. De fiecare dată, au adus idei inovatoare și excepționale, pe care le-au implementat cu entuziasm și cunoștințe profunde.

Mândria noastră pentru aceste fete este cu atât mai mare cu cât le vedem nu doar ca voluntare, ci ca lideri ai viitorului culturii noastre comunitare. Împreună, ele nu doar că promovează dragostea pentru lectură și învățare continuă, dar și modelează un viitor în care biblioteca noastră este un centru vibrant al cunoașterii și inspirației.

                                          Istoria de succes nr.1

„Ceea ce facem pentru noi înșine moare odată cu noi – ceea ce facem pentru alții rămâne și este nemuritor.”

(Albert Einstein)

Nu m-am gândit niciodată că voi ajunge să fac voluntariat la o bibliotecă , dar iată-mă aici, trăindu-mi visul. Încă de mică am fost fascinată de cei care își dedicau timpul ajutându-i pe alții. Observam cu admirație cum voluntarii de la bibliotecă organizau activități și îi încurajau pe copii să descopere lumea cărților. Acea imagine m-a inspirat să urmez aceeași cale.

Când am devenit voluntar am simțit la început o ușoară teamă și nesiguranță. Însă, în prima zi, am realizat că grijile mele erau nefondate. Pe parcurs am descoperit bucuria de a lucra cu copii și de ai motiva să citească și să descopere lucruri noi prin intermediul lecturii.

Fiecare zâmbet și fiecare reușită a lor m-au făcut să mă simt împlinită și mândră de munca mea. Experiența aceasta m-a ajutat să devin o persoană mai bună, să am mai multă răbdare și să fiu mai responsabilă. Am învățat că, pentru a fi un voluntar bun, trebuie să ai răbdare, empatie și dorință de a ajuta.

Sunt recunoscătoare pentru această oportunitate și pentru oamenii minunați pe care i-am întâlnit pe parcurs. Bibliotecarii m-au ghidat și m-au inspirat pe parcursul acestui drum.

Mă bucur că am ales să fiu voluntar și știu că voi continua pe acest drum, încurajând și inspirând la rândul meu. Le mulțumesc tuturor celor care m-au încurajat și au fost alături de mine!           

(Elena Coval, 15 ani)

Istoria de succes nr. 2

,,Voluntarii sunt singurele ființe de pe fața pământului care reflectă compasiune, grijă nemăsurată, răbdare și dragostea adevărată.” 

(Erma Bombeck)

            De când sunt mică admir oamenii care ajută din simpla bunătate sufletească. Voluntarii reprezintă cele mai frumoase valori și aceștia evidențiază un exemplu perfect pentru cum trebuie să fim noi, oamenii, unii cu alții.

            Acum sunt voluntar la biblioteca Mihail Ciachir și știu ce înseamnă să fii înconjurată de acești oameni minunați care inspiră copiii și îi întâmpină în lumea cărților. Ei, voluntarii acestei biblioteci, m-au ghidat spre universul cunoștințelor iar eu doresc să le împărtășesc următorilor copii iubirea de carte. Voluntariatul este un mijloc puternic de autodezvoltare și de a evolua alături de persoanele ce te înconjoară.

            Le mulțumesc celor care au aprins lumina curiozității și imaginației și pentru mine, acești voluntari care m-au inspirat să pășesc pe calea bunătății perpetue.

(Laura Carpov, 14 ani)


Istoria de succes nr. 3

„Ne câștigăm existența din ceea ce primim. Ne facem o viață din ceea ce dăm.”

 Winston Churchill

 După DEX, voluntariatul este un act voluntar al unui individ sau al unui grup care acordă liber timp și muncă pentru serviciul în folosul comunității.

Ce este pentru mine voluntariatul? Pentru mine aceasta înseamnă veselie, învățătură, prietenie și voința de a face ceva nou.

Eu am devenit voluntar la biblioteca „Mihail Ciachir” deoarece bibliotecara mi-a propus să vin, iar eu mi-am zis „de ce nu”. La început, în postura unui musafir, dar după aceea mi-a plăcut atât de mult încât am decis că anul viitor voi deveni voluntar la bibliotecă. Când eram mică, mereu mă gândeam că voi deveni voluntar. Am fost inspirată de sora mea, care tot a practicat voluntariatul . De ce îmi place să fiu voluntar? E vesel, poți învăța ceva nou și poți învăța și pe cineva ceva nou.

Sunt fericită că am ajuns aici și sunt mulțumită bibliotecarei noastre care m-a chemat aici. Voi parcurge și mai departe drumul de voluntar, trecând peste obstacole una după alta, ajungând la cel mai bun final. Încurajând și ajutând pe ceilalți, cum și alții mă ajutau și mă încurajau pe mine.

(Alexandrina Fărîmă, 14 ani)


Poveștile inspiraționale ale voluntarilor noștri, subliniază nu doar devotamentul lor față de Bibliotecă ci și impactul profund pe care îl au asupra comunității și propriei lor dezvoltări personale. Fiecare poveste este o dovadă vie că „ceea ce facem pentru alții rămâne și este nemuritor”, iar Biblioteca „Mihail Ciachir” este privilegiată să aibă astfel de lideri ai comunității în rândurile sale.