Natalia Ghimpu,
Filiala „Ovidius”
La Filiala „Ovidius” a avut loc o discuție-dezbatere cu
genericul „Securitatea pe internet şi adolescenţii”. La activitate au fost
prezenţi elevii clasei a 6-a, Gimnaziului Nr 41, însoţiţi de diriginte, învăţătorul
de istorie Ion Ţâbuleac. În cadrul activităţii s-a discutat despre activitatea Centrelor
Safer Internet (Comisie Europeană), care au fost înfiinţate la 5 februarie 1999.
Scopul Centrelor este de a
sensibiliza şi combate conţinutul ilegal/digital. Centrele Safer Internet sunt
organizate sub înaltul patronaj al vice-președintelui Neelie Kroes, responsabil
de agenda digitală, prezente în 30 de țări europene, gestionează dezvoltarea de
informatizare/conștientizarea materialelor și organizează sesiuni de informare
pentru copii, părinți și profesori. S-a discutat despre Centrele Safer Internet
care colaborează cu ONG-uri în domeniul bunăstării copilului on-line. INSAFE -
o rețea europeană de centre de sensibilizare care promovează
utilizarea în condiții de siguranță, responsabilă a Internetului și a dispozitivelor mobile pentru tineri (este co-finanțat de programul Safer Internet), European Schoolnet, cu Microsoft
Computing Indicele de Siguranţă (MCSI), Pan-European de Joacă (PEGI), Sony,
Microsoft și Nintendo, precum și de editori și dezvoltatori de
jocuri interactive din întreaga Europă. Elevii au fost interesaţi de informaţia
propusă şi concomitent s-a discutat despre pericolul cel prezintă jocurile
video agresive şi legătura lor cu violenţa întâlnită la adolescenţi. Pe parcursul
activității au avut loc discuții despre jocurile video instructive, care sunt o
alternativă mai bună pentru instruire şi educarea generaţiei tinere. În cadrul
activităţii a avut un dialog între elevi şi bibliotecari despre posibilitatea
accesării diverselor jocuri de la calculatoarele bibliotecii, despre accesul
liber la informaţie etc. De asemenea s-a
discutat despre Linia fierbinte a Ministerul Afacerilor Interne la care pot apela elevii în caz de necesitate, s-a
discutat şi despre Programul Nonateca în Republica Moldova, despre beneficiile
acestui program şi multe alte probleme ce au tangenţe cu internetul şi
bibliotecile.
Spre finele
activităţii fiecare elev pleda cu
părerea sa Pro Internet sau Contra Internet. În timpul discuţiilor elevii
aduceau argumente mai multe în favoarea internetului dar la sfârşitul
activităţii sau adunat mai multe obţiuni
la compartimentul Contra Internetului. S-a încheiat activitatea cu prezentarea
expoziţiei de carte şi a documentelor electronice ce sunt în colecţiile bibliotecii şi care pot fi
împrumutate de toţi doritorii la domiciliu.