CEBOTARI Margareta,
bibliotecar principal, Filiala „Onisifor
Ghubu”
De curând Biblioteca
„Onisifor Ghibu” a fost gazdă primitoare pentru colegii Bibliotecii Municipale „B. P. Hasdeu”, adunați într-o ședință lunară de
totalizare a activităților desfășurate.
De această dată, totuşi,
a fost o şedinţă mai deosebită, deoarece au fost prezentate, de către Elena
Butucel, prim-vicedirector al BM „B. P. Hasdeu”, unele totaluri și evaluări ale performanţelor în muncă, obținute de marele colectiv, de peste
300 angajaţi ai tuturor filialelor, care constituie reţeaua Bibliotecii Municipale
a Chișinăului. Toți acești indici, cantitativi și calitativi, sunt reflectați
în Raportul General al BM „B.P. Hasdeu”, iar roadele muncii creative ale angajaților contribuie, din an în an, la consolidarea imaginii unei instituții
culturale de înaltă apreciere în domeniul profesional și de atracție pentru
publicul chișinăuian și republican.
Un alt moment deosebit
al acestei ședințe a fost invitarea
managerilor de departamente și a șefilor
de filiale de a reflecta împreună asupra
activității BM „B. P. Hasdeu” în anul 2014, prin metoda SWOT: puncte tari –
puncte slabe; amenințări – oportunități. Participanții au lucrat în echipe,
create conform criteriilor: biblioteci pentru copii, biblioteci specializate, biblioteci ale
minorităților naționale, biblioteci deschise în parteneriat cu Biblioteci Județene
din România, manageri ai Departamentelor BM. Tatiana Coșeri, director adjunct
al BM „B.P. Hasdeu”, a moderat această activitate, explicând care este scopul
echipelor formate: de evalua și a expune
succint, pe coli de flipchart,
cele mai importante realizări ale muncii în anul precedent, cât și
obstacolele întâlnite în executarea unor obiective, schițând și unele
oportunități de viitor.
Nu a fost atât de ușor
să fie selectate, în scurt timp, și să fie expuse pe coala de flipchart, multiplele succese ale
fiecărei filiale în parte. Nu puține au fost și obstacolele remarcate, schițând
și unele oportunități de depășire ale
acestora. Dar nu toate depind doar de colectivele de muncă ale
filialelor, unele necesând investiţii financiare de proporţii, cum ar fi
reparația încăperilor și procurarea echipamentului tehnic, pentru o dotare în
măsura necesităților publicului deservit.
Câte un reprezentant al
fiecărui grup a adus la cunoștința întregii asistențe totalurile expuse pe flipchart. Au urmat discuții destul de consistente, după conținut și formă, polemici
între directorii de filiale, administrație și managerii departamentelor BM
„B.P. Hasdeu”, pentru a găsi metode mai eficiente de a continua și promova inițiativele
de succes și a soluționa, în măsura posibilităților, momentele care frânează,
într-o oarecare măsură, dezvoltarea a noilor servicii pentru publicul aflat în
aria de deservire a bibliotecilor publice.
În finalul ședinței,
conform bunei tradiții a BM „B. P. Hasdeu” au fost felicitați angajații care au
ajuns la o vârstă aniversară, iar urările de bine i-au înnobilat în mod
deosebit.