miercuri, 11 februarie 2015

Grigore Vieru poet tribun, simbol al națiunii

Mila ȘEREMET,
Șef oficiu, Filiala „Transilvania”


Grigore Vieru poet – tribun al națiunii românești. Acesta a fost motoul recitalului care a adus elevii clasei a VII-a „B”de la Liceul Teoretic „P. Zadnipru”  împreună cu profesaoara de Limbă și literatură română dna Violeta Moraru și dna Luminița Plămădeală, reporter la radio Moldova emisiunea „Ora copiilor” la BM „B.P. Hasdeu”, Filiala „Transilvania”.
 Poeziile lui Grigore Vieru sunt cunoscute de la mic la mare, sunt pentru noi o binecuvântare. Elevii au recitat cu multă ardoare versurile marelui poet demonstrând iarăşi și iar că creația Sa este chemare eternă ce trece peste vremuri, este suferința, lacrima și dragostea de mamă, neam, țară, grai.
A fost un recital cu profunde meditații,  retrăiri, dezbateri, ce s-au încununat cu un interviu prietenesc ce va fi difuzat la radio Moldova de emisiunea „Ora copiilor”, 11 februarie ora 16.30 Aici vorbesc numai copiii. În calitate de prezentator a fost Ceban Biatris, eleva clasei a VII-a care și-a intervievat colegii. Iată un fragment:
Care sunt emoțiile voastre trăite în timpul activității?
Biatris Ceban, poezia ta a fost cea mai lungă din acest recital, ce emoții ai trăit și de ce ai ales anume această poezie? Am ales poezia „Glontele internaționalist” pentru că mi-a fost sugerată de dna profesoară Violeta Moraru, dar mi-a plăcut și mie, fiindcă în ea clocotește revolta. Și este un altfel de poezie și un alt Vieru.

Loredana Laur, ce impact au asupra ta poeziile lui Grigoe Vieru? Poeziile lui Grigore Vieru îmi sunt un ghid în viața de zi cu zi.

Daniel Ceban, ce  trăsături de caracter îți dezvoltă poezia „Formular„ pe care ai recitito tu? Această poezieînvață să fiu curajos, mai puternic, să-mi păstrezi demnitatea și eul din mine, îmi dă verticalitate.

Ovidiu Mitric, la ce te inspiră poezia „Un secol grăbit”? Poezia dată cât și în general creația lui Grigore vieru mă inspiră spre a scrie versuri, mă învață să iubesc patria, neamul, limba, îmi dezvoltă bunul simț.

Marina Daniliuc, ce poți să ne spui despre poezia aleasă de tine? Am ales poezia „Nu am moarte cu tine nimic”, fiindcă anume ea m-a făcut să înțelegdeși Grigore Vieru nu mai este printr noi el trăiește prin creația sa pe care noi o citim.


     
La acest recital copiii și-au manifestat în cel mai frumos mod demonstrând cât de valoroasă este opera celui care a fost și este Grigore Vieru. Iar în final Biblioteca „Transilvania” vă sugerează să citiți sau chiar să recitiți opera lui Grigore Vieru care vă așteaptă pe rafturile bibliotecii.