joi, 27 mai 2021

Poezii din „Ghiozdanul lui Ionuț”

 Mila Șeremet, șef serviciu, Filiala „Transilvania”


O activitate de suflet desfășurată on line la Biblioteca „Transilvania” a fost întâlnirea scriitoarei Alina Trofim, autoarea cărții pentru copii „Ghiozdanul lul Ionuț” cu elevii clasei a I-a de la IP Școala primară nr 83, „Grigore Vieru”. Copiii au fost însoțiți de profesoara Galina Molea și bibliotecara Ala Nuța. Moderatorul activității a fost șefa bibliotecii Parascovia Onciu. Multe poezii interesante au găsit copiii în ghiozdanul lui Ionuț pe care le-au recitat cu nerăbdare autoarei cărții: Ceasul meu, Bună dimineața!, Prieten nouraș, Școala din poveste, Prima zi la școală, Cartea fermecată, Porumbeii vor la școală, Un buchet de flori, Ce i-ar trebui copilei ca să crească mare? Alo, Gospodina, De ce? Șoricelul, Scrisoare bunicii mele, Pantofii măicuței mele…

-                     Alina Tofim: Pe parcursul anilor am scris poezii pentru copii, poezii pentru maturi care cred că le-a  plăcut publicului și mă bucur să aud cum sună din vocea voastră. Dacă aveți ceva întrebări puteți liber să mă întrebați și eu vă voi răspunde.

-                     Taisia: De când scrieți poezii, dna Alina?

-                     Alina Tofim: Scriu poezii de la treisprezece ani. Atunci mi-a venit inspirația, dar am îndrăgit poezia pe când eram de vârsta ta. Taisea când eram de vârsta ta eu citeam foarte mult și îmi plăcea foarte mult poezia frumoasă. Citeam povești și într-așa mod am citit mi-a plăcut, și am încercat să scriu abia la treisprezece ani. Așa că poate mâine, poimâine o să fii și tu un scriitor, Taia.

-                     Profesoara: Taisia e foarte emotivă, dar străduitoare.

-                     Alina Trofim: Am început să scriu la acea vârstă când țineam bine pixul în mână și făceam exerciții bune. Așa a prins viață poezia mea.

Poezia „Pantofii măicuței mele” recitată de Sofia a înduioșat-o mult pe dna scriitoare.

-                     Alina Tofim: Sofia, poezia „Pantofii mămicii mele” ai spus-o cu atâta dragoste sărind pe canapea de parcă eram eu cândva în copilărie, tot așa de zvăpăiată.

-                     Profesoara: Sofia ieri mi-a spus: dna Galina, poezia aceasta e special pentru mine. Chiar pentru mine a scriso dna Alina. Între timp pe fondal s-a auzit o voce fredonând. Era o fetiță pe nume Emily care a găsit o melodie pentru poezia „Porumbeii vor la școală” pe care a și început să o fredoneze.   

-                     Profesoara: Vă dorim dna Alina succese mari în continuare, ceea ce faceți, faceți foarte bine și vă reușește. Vă doresc în continuare să ne bucurați cu poeziile dvs.

-                     Alina Trofim: Mă bucur mult că v-au plăcut și mulțumesc și bibliotecii „Transilvania” pe care mult o iubesc fiindcă nu odată vin să citesc la voi. Apoi vă mulțumesc dvs. dna profesoară că ați pregătit copiii foarte bine, și nu în ultim rând copiilor. Sunteți extraordinari, fără nici o glumă! Sunteți în clasa întâi și știu cât de greu este să te desparți de jucăriile preferate, în acest context vreau să vă recit și eu o poezie din această cărțulie,  am ales să fie chiar Ghiozdanul lui Ionuț, așa cum se numește și cartea: Lângă școală, greu pe poartă / Intră Ionuț cu geantă. /- Ia uitați-vă, copii, / Plină e cu jucării!. Printre toate greu încape un caiet, un pix și-o carte, /Greu să fii în clasa întâi / și să uiți de jucării.

La finalul activității dna profesoară a propus ca buchetul de flori transmis de copii să ajungă la dna  Alina Trofim în semn de respect și recunoștință. Dna scriitoare a mulțumit și a promis că vom organiza o întâlnire pe viu, un pic mai târziu când se va face bine. Deci, ne ReVedem la biblioteca „Transilvania” unde spațiile încăpătoare sunt în așteptarea tuturor doritorilor de emoții pozitive, întâlniri frumoase cu personalități pe măsură.