CERERE
DE OFERTĂ
pentru selectarea unei organizații naționale care să
evalueze capacitata instituțională, elaboreze setul de politici și proceduri
instituționale și să instruiască un grup de membri ai
Asociației Bibliotecarilor din Republica Moldova (ABRM)
luni, 1 decembrie 2014
Obiectivul
cererii de ofertă: Asociația Bibliotecarilor din Republica Moldova (ABRM)
anunță concurs pentru selectarea unei organizații naționale care să efectueze analiza
funcțională şi evaluarea capacităţii instituţionale a ABRM, ca parte a
proiectului Consolidarea capacității
instituționale implementat de ABRM, cu suportul financiar al AO IREX Moldova și al Programului Novateca.
Cererea
de ofertă include: Sfera de aplicare (Anexa
I); Formular depunere a propunerilor
(Anexa II); Propunerea financiară
(Anexa III) și Prelungirea colaborării
(Anexa IV).
Perioada
de executare a contractului: ianuarie – septembrie 2015.
Termenul
limită de prezentare a dosarului: 15 decembrie 2014, ora 11.00.
Ofertele vor fi prezentate în format tipărit.
Dosarul va include toate anexele, care vor fi considerate ca parte integrantă a
dosarului propus spre concurs.
Pe plicul ofertei se va indica următoarea
informație:
Pentru: Asociația
Bibliotecarilor din Republica Moldova
De la: Numele ofertantului,
adresa și datele de contact, pentru organizație: semnătura directorului și/sau
amprenta ștampilei pe ofertă sau pe versoul plicului
Data prezentării
ofertei: ora; data, luna, anul
Denumirea concursului: Concurs pentru
selectarea unei organizații naționale care să evalueze capacitata
instituțională și să instruiască un grup de membri ai Asociației
Bibliotecarilor din Republica Moldova (ABRM)
Ofertele
vor fi expediate la următoarea adresă: Asociația Bibliotecarilor din Republica Moldova
(sediul Bibliotecii Municipale B.P.Hasdeu),
bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 148, or. Chișinău.
Ofertele vor fi scrise în limba română.
Prețurile indicate în propunerea financiară
trebuie să fie adecvate și calculate în MDL indicându-se TVA 0%.
Pentru detalii: Mariana Harjevschi, președinte ABRM – mharjevschi@gmail.com sau Savela Starciuc, secretar ABRM secretariatabrm@gmail.com.
Anexa
I
Sfera de aplicare
Despre ABRM
Asociația
Bibliotecarilor din Republica Moldova (ABRM) este cea mai reprezentativă
organizaţie profesională a bibliotecarilor din Republica Moldova, care
promovează biblioteca în societate, susţine activ bibliotecarii din întreg
sistemul național de biblioteci, acționând întru dezvoltarea accesului egal la
informații și cunoștințe pentru toți. Misiunea asociației este de a consolida
comunitatea bibliotecară, pentru a avea un impact pozitiv asupra dezvoltării
potențialului bibliotecarului şi capacităţii instituţionale a bibliotecilor.
Sumarul proiectului
Consolidarea capacității instituționale
Proiectul Consolidarea capacității instituționale ABRM,
implementat cu suportul financiar al AO IREX
Moldova și al Programului Novateca
va urmări creșterea gradului de apreciere a importanței bibliotecilor și
bibliotecarilor în comunitate. Diverse instruiri profesionale care vor avea loc
vor aduce beneficii pentru membrii asociației ca aceasta să devină o instituție
mai fiabilă, transparentă și eficientă. Dezvoltarea unui grup de lideri într-un
mediu fortificat va influența în mod pozitiv bibliotecile, astfel contribuind
și la consolidarea ABRM. Evaluarea capacităţilor instituţionale, elaborarea și
aprobarea Manualului de politici și proceduri (MPP) pentru
ABRM prin participarea și contribuția liderilor motivați și dedicați din
diverse biblioteci din țară, care vor fi implicați în diverse acțiuni de
formare în domenii relevante privind consolidarea capacității instituționale,
reprezintă obiectul major al proiectului.
Desfășurarea activităților proiectului vor fi coordonate
de către echipa proiectului și Consiliul de
administrare al ABRM, precum și de AO IREX Moldova și al Programul Novateca.
Contextul
evaluării
Evaluarea capacității
instituționale a ABRM și instruirea unui grup de 20 de persoane, membri ai
ABRM, în domenii relevante privind consolidarea capacității instituționale, au
drept scop îmbunătățirea funcționării ABRM și va sta la baza elaborării Manualului de politici și proceduri a ABRM.
Sarcini de bază:
1) Evaluarea Capacității
Instituționale va include:
-
evaluarea capacității operaționale
și instituționale a ABRM;
-
organizarea focus grupurilor
online sau informale a 20 de lideri ABRM;
-
elaborarea raportului
privind evaluarea capacității instituționale (în limba română).
Raportul de evaluare va constitui baza organizării instruirilor.
2) Organizarea instruirilor vor include:
- ateliere de lucru cu subiectele specifice (1,5 zile),
runda 1, 20 de lideri;
- ateliere de lucru cu subiectele specifice (1,5 zile),
runda 2, 20 de lideri;
- sesiune de mentoring pentru persoanele instruite la
distanță (1,5 zile), 20 de lideri;
- follow-up (2,5 zile) – discutarea produselor elaborate, 30
persoane.
Elaborarea Raportului de evaluare în baza instruirii va conține o serie de recomandări
pentru ABRM, ce vor fi ulterior incluse în Manualul
de politici și proceduri ale ABRM.
3) Elaborarea Manualului
de politici și proceduri ale ABRM ce se va efectua în baza evaluării
instituționale, ciclului de instruiri și recomandărilor participanților de la instruiri,
creat în colaborare cu Consiliul ABRM.
Manualul
de politici și proceduri ale ABRM va fi prezentat la
conferinţa anuală a asociației în luna noiembrie 2015.
Compania selectată va:
-
deţine experienţă în
domeniul analizei funcţionale şi evaluării capacităţilor instituţionale;
-
cunoaște procesul de
evaluare în funcţie de grupul-țintă;
-
utiliza metode de
evaluare cantitative şi calitative pentru analiza funcţională şi
evaluarea capacităţilor instituţionale: chestionare,
interviuri etc.;
ABRM va asigura
componenta logistică a instruirilor (cazare, spațiu, rechizitele pentru
instruiri, etc.)
Limba
de comunicare
Activităţile vor fi facilitate în limba română (cu
asistență și adaptări pentru participanții vorbitori de limbă rusă, dacă va fi
necesar).
Raportare
Rapoartele privind organizarea evenimentelor, a
rezultatelor obținute trebuie să fie prezentate Președintelui ABRM și coordonatorului
de proiect al ABRM.
Rezultate cheie și orarul
Activitatea
|
11
2014 |
12
2014 |
1
2015
|
2
2015
|
3
2015
|
4
2015
|
5
2015
|
6
2015
|
7
2015
|
8
2015
|
9
2015
|
10
2015
|
11
2015
|
Săp. a 3-a ianuarie – 3-a săp. martie 2015
-Evaluarea instutuțională
|
x
|
x
|
x
|
||||||||||
Săp. a 4-a, martie – săp. 1-a iunie 2015
- Ateliere de lucru, runda 1
- Ateliere de lucru, runda 2
- Sesiune de mentoring
- Follow-up
|
x
|
x
|
x
|
x
|
|||||||||
Săp. a 2-a iunie – săp. a 4-a august 2015
- workshop
- mentonring&coaching
- elaborarea raportului (workshop)
|
x
|
x
|
x
|
||||||||||
Săp. a 2-a -4-a septembrie 2015
- elaborarea MPP
- evaluarea jurid
- distribuirea
&publicarea MPP
|
x
|
||||||||||||
Săp. a 1-a –noiembrie 2015
- distrib. MPP la conferință
|
x
|
Criterii
de evaluare tehnică
- entitate juridică înregistrată;
- experiență de cinci ani în domeniul evaluării
capacităţilor instituţionale;
- personal cu experiență în livrarea instruirilor privind
capacităţile instituţionale din domeniul nonprofit.
Experiență de lucru cu
biblioteci sau proiecte în cadrul cărora s-a interacționat cu bibliotecarii
constituie un avantaj.
Dosarul
aplicantului va include:
·
CV-ul companiei și raportul de activitate pentru
ultimii 5 ani (până la 3 pagini);
·
o copie a certificatului de înregistrare a
organizației (Certificat de înregistrare de la Camera de Înregistrare Sau de la
Ministerul Justiției);
·
CV-ul de la managerul de activități (coordonator
al echipei);
·
CV-urile la fiecare membru al echipei, inclusiv
rolurile și sarcinile fiecărui membru al echipei;
·
un buget detaliat pentru serviciile solicitate
(prezentate într-un document separat, Propunerea
financiară este descrisă mai jos).
Anexa
II
Formular
de depunere a propunerilor
Stimate Domn / Stimată Doamnă,
După examinarea documentelor de solicitare, noi, subsemnații, prezentăm oferta
de servicii de evaluare a capacităţilor instituţionale a Asociației
Bibliotecarilor din Republica Moldova (ABRM) pentru suma care a fost estimată
în conformitate cu Propunerea financiară
ce face parte din această Propunere.
În cazul dacă, propunerea noastră este acceptată,
ne angajăm să începem livrarea completă a tuturor serviciilor specificate în agendă.
Suntem de acord să respectăm această propunere
pentru perioada implementării proiectului și ea va rămâne obligatorie pentru părți
și poate fi acceptată în orice moment înainte de expirarea acestei perioade.
Înțelegem că nu sunteți obligați să acceptați
orice propunere primite spre evaluare.
Ziua, luna, anul
|
______________________________________
|
Numele, prenumele
|
______________________________________
|
Funcția
|
______________________________________
|
Semnătură
|
______________________________________
|
Anexa
III
Propunerea
financiară
Contractantul este solicitat să însoțească Propunerea financiară și va prezinta ca
un document separat împreună cu propunerea tehnică.
Toate prețurile / tarifele citate trebuie să
includă TVA 0%. *
Propunerea
financiară trebuie să furnizeze o defalcare detaliată a costurilor. Furnizarea cifrelor
/ datelor trebuie oferite separat pentru fiecare grup funcțional sau categorie.
Formatul prezentat mai jos va trebui să fie
utilizat în pregătirea Propunerii
financiare. Formatul include cheltuieli specifice, care pot sau nu pot fi
solicitate sau aplicabile, dar sunt indicate pentru a servi ca exemple.
Financial proposal:
Propunerea financiară:
Cerere
de ofertă pentru selectarea unei organizații care va evalua și va instrui un
grup de membri ai Asociației Bibliotecarilor din Republica Moldova (ABRM)
|
||||
Descrierea activității
|
Unitate (zi de training)
|
Cost unitate
|
Detalii
|
|
1.
|
Remunerare
|
|||
1.1
|
Evaluarea instituțională
|
|||
Trainer
|
||||
2.
|
Management costs
|
|||
2.1.
|
||||
3.
|
Alte cheltuieli
|
|||
3.1
|
||||
* Compania va fi responsabilă pentru achitarea
taxelor.
Anexa
IV
Prelungirea
colaborării
ABRM își rezervă dreptul, în
funcție de disponibilitatea finanțării și de performanța companiei, de a
încheia acorduri contractuale ulterioare cu furnizorul câștigător pentru o
perioadă de până la cinci ani, fără a emite o nouă cerere pentru oferte.