Liudmila Ganganu-Mîndru,
bibliotecar,
Filiala „Transilvania”
„E un miracol faptul că şi curiozitatea supraviețuiește educației școlare”. (Albert Einstein)
Orice
tematică abordată la activitățile din cadrul serviciului „Vreau să știu
Engleza” se desfășoară cu pasiune și interes vădit pe fețele copiilor prezenți.
Emoțiile pozitive sunt la ordinea zilei și orice etapă este precedată de
distracție și voie bună, pentru că s-a demonstrat că cea mai bună metodă de
învățare pentru copiii de toate vârstele este jocul.
Cine șade în ghiozdane, purtând gume şi creioane?
(penarul)
Ne-am decis să discutăm
în detalii și să ne reamintim despre rechizitele pe care elevii le utilizează
zilnic în viața lor școlară. Aceștia, văzând cum scoatem unul după altul câte
un obiect din ghiozdan, au reușit să ghicească cu ușurință despre tema „Rechizitele mele școlare”, pe care urma
să o discutăm în cadrul activității. Nu a fost deloc plictisitor, ba chiar din
contra, pasivitatea a dispărut în totalitate și au fost implicați total în
procesul de descoperire și memorare a cuvintelor noi – ruler, copybook, pen, book, sharpener, pencil, eraser, pencil box,
satchel, scissors etc.
Apropo! La această activitate am discutat nu doar
despre diversitatea rechizitelor și denumirile acestora, ci și despre
importanța și necesitatea lor. Pentru ca un copil să se poată bucura de
rechizitele cu care merge la școală, el va trebui implicat în procesul de
achiziție, în special când este mai micuț, astfel crescându-i respectul și
siguranța de sine, precum și dezvoltarea simțului de responsabilitate asupra
celor achiziționate în procesul de pregătire.
Împreună cu elevii am
putut descoperi cuvintele noi pe care le-au deslușit din înregistrarea audio
propusă spre audiție. Acest moment i-a provocat să fie cu urechile ciulite și
și-au dezvoltat auzul, deoarece cuvintele rostite erau în limba engleză, iar ei
trebuiau să le traducă în limba română.
Totuși, deși pare a fi un
lucru ușor, dezvoltarea abilităților audio-linguale sunt parte foarte
interesantă și extrem de importantă în procesul de învățare, pentru că astfel
copiii învață să fie mai atenți la detalii și mai implicați în discuția ce o
poartă cu semenii lor și nu doar.
Cu ghiozdanul plin de
cunoștințe noi și după o pauză de joacă în trambulină, copiii au plecat de la activitate cu emoții pozitive și
cu noi cuvinte învățate la Biblioteca „Transilvania”.