Liudmila Ganganu-Mîndru,
bibliotecar, Filiala „Transilvania”
Nu
îți alegi familia. Aceasta este un dar al lui
Dumnezeu
pentru tine, așa cum tu ești unul pentru ea.
(Desmond
Tutu)
Și
dacă tot se apropie Ziua dedicată FAMILIEI, ne-am gândit să îmbinăm utilul cu
plăcutul la activitățile din cadrul Serviciului „Vreau să știu Engleza” și am
intitulat tema de astăzi „My family members” (trad. „Membrii familiei mele”). Din punct de vedere emoțional, mediul familial este menit să aducă
stabilitate și armonie copiilor.
Copiii
își cunosc și, bineînțeles că, își iubesc membrii familiei lor, dar
cunoscându-le echivalentele lor în limba engleză aceștia au fost încântați de
noile cuvinte ce le-au îmbogățit vocabularul. Adeseori copiii au dat dovadă de
curiozitate, mai ales când i-am provocat să-mi numească membrii familiei lor în
limba engleză. Evident că nici de această dată nu au putut lipsi momentele
surpriză, pentru că prin intermediul lor copiii se manifestă total diferit. Ei
sunt mai implicați și mai veseli, atunci când știu că urmează să le fie
răsplătită implicarea.
Cubul colorat ne-a ajutat
să ne reamintim temele anterioare și totodată să le obțin și un feedback,
deoarece REPETITIO EST MATER
STUDIORUM (lat.) Repetiția este Mama Învățăturii.
Acest precept folosit inițial în școlile de limbă latină și care a căpătat apoi
valoare generală: prin repetare, cunoștințele se fixează mai temeinic. La fel
este și pentru orice limbă străină studiată.
Prin metoda Arborelui Genealogic, copiii au lipit cuvintele conform
poziției lor, iar mai apoi și-au prezentat fiecare membru al familiei, astfel
unul câte unul, fără să-și dea seama, au memorizat toate cuvintele noi în limba
engleză. Familia reprezintă un grup social ce asigură îngrijirea, protecția
şi educația copiilor, astfel încât aceștia să se poată integra în societate ca
indivizi responsabili. Familia reprezintă locul în care o persoană se dezvoltă,
pentru a deveni o ființă socială.
Partea cea mai colorată a activității au fost bineînțeles fotografiile, pe
care aceștia le-au adus cu ei, pentru a-și prezenta colegilor, membrii familiei
din care fac parte. Evident că au demonstrat cunoștințele acumulate și au avut
și întrebări, legate de alți membrii ai unei familii, cum ar fi: „Cum se spune
la: verișor, verișoară, unchi, mătușă, nepot, nepoată?”, dar n-au plecat fără
răspunsuri, deoarece scopul nostru este evident îmbogățirea vocabularului.